Po raziskavi ameriške agencije za raziskave trga International Data Corporation (IDC) je v prvem četrtletju letošnjega leta prodaja pametnih telefonov prvič prehitela prodajo klasičnih.
V prvem letošnjem četrtletju je bilo dostavljenih 418,6 milijona mobilnih telefonov, od tega 216,2 milijona pametnih, kar pomeni, da je delež teh (51,6 odstotka) prvič presegel delež klasičnih telefonov. Prodaja pametnih telefonov je v primerjavi z lanskim prvim četrtletjem narasla za kar 41 odstotkov, čeprav je bila nekoliko nižja kot ob koncu lanskega leta."Uporabniki želijo imeti v svojih žepih računalnike. Dnevi, ko so bili mobilni telefoni namenjeni predvsem za telefoniranje in pošiljanje SMS-sporočil, se hitro poslavljajo," meni analitik pri IDC-ju Kevin Restivo.
Kitajski proizvajalci v vzponu
Analitiki so zaznali tudi trend rasti deleža kitajskih podjetij med izdelovalci pametnih telefonov. Če je bilo še pred letom dni na seznam največjih petih izdelovalcev mogoče uvrstiti Nokio, BlackBerry (še pod imenom Research In Motion) in HTC, zdaj njihovo mesto počasi prevzemajo kitajski Huawei, ZTE, pa tudi Coolpad in Lenovo.
Prvo in drugo mesto sicer še vedno ostajata trdno v rokah Samsunga in Appla, pri čemer je prvi svoj delež na trgu pametnih telefonov še povečal (32,7 odstotka), medtem ko je Apple nekoliko izgubil in ima zdaj 17,3-odstotni delež. Lestvico prvih pet zaokrožujejo LG, Huawei in ZTE, ki imajo vsak po dober štiriodstotni delež.