Današnja oddaja je namenjena težavam na področju učenja, še zlasti pa specifičnim učnim težavam.
Na novomeški osnovni šoli Grm je Podružnica društva Bravo Novo mesto sredi prejšnjega meseca pripravila predavanje z zgovornim naslovom "Na pomoč! Ne znam pomagati otroku pri učenju in domačih nalogah!" Med gostjami je bila tudi profesorica defektologije Ksenija Funa, strokovnjakinja in mama otroka s specifičnimi učnimi težavami, sicer pa že skoraj 2 desetletji zaposlena na Centru za korekcijo sluha in govora v Portorožu. Do zdaj je poučevala kot razredna in kot predmetna učiteljica otroke z govorno-jezikovno motnjo in s specifičnimi učnimi težavami. Zadnja leta s takšnimi otroki dela individualno, na srednji šoli pa dijakom nudi dodatno strokovno pomoč. Ksenija Funa se nenehno izobražuje in znanje deli na svojih predavanjih, ki jih namenja tako učiteljem kot drugim strokovnim delavcem in tudi staršem. Tokratno predavanje v Novem mestu je bilo namenjeno predvsem staršem, ki imajo otroke s specifičnimi učnimi težavami. Med predavateljicami pa je bila tudi učiteljica, pedagoginja in direktorica novomeške posvetovalnice za učence in starše Mateja Petric.
V oddaji »S Krko naokoli« smo iskali odgovore na različna vprašanja. Na primer v katerem otrokovem obdobju so učne težave najizrazitejše? Kako naj se takrat starši odzovejo? Kdo lahko pomaga otroku? Zanimalo nas je tudi kaj so splošne in kako strokovnjaki prepoznajo specifične učne težave, predvsem pa kaj pa je zanje značilno? Dejstvo je, da se s specifičnimi učnimi težavami otrok rodi, da te ne nastopijo ob vstopu v osnovno ali morda kasneje v srednjo šolo. Zlasti pridni, delovni, skrbni otroci specifične učne težave pogosteje »prikrivajo« oz. kompenzirajo s svojo organiziranostjo in delavnostjo, spet drugi, zlasti otroci v prvem triletju, ki imajo težave z opismenjevanjem, pa se upirajo, zavračajo šolske obveznosti in takrat nastopijo težave. Pomemben je umirjen odziv staršev in obisk strokovnjakov. Ti otroci niso leni, niti neumni, pač pa običajno z nadpovprečnim inteligenčnim kvocijentom, vendar s specifičnimi učnimi težavami na določenih področjih znanj.
Pred mikrofon smo povabili tudi eno od udeleženk tega predavanja – mamico šestošolca z motnjo koncentracije. Z nami je delila svoje izkušnje življenja in dela s takšnim otrokom.
Sicer pa je prof. Funa na predavanju v Novem mestu staršem otrok z učnimi težavami, zlasti s specifičnimi učnimi težavami, predstavila nekaj načinov pomoči, da bodo popoldnevi doma bolj sproščeni in manj naporni tako za otroka kot tudi zanje, torej za starše. Vsebine so bile podkrepljene z osebnimi izkušnjami predavateljice, saj je mama deklice s specifičnimi učnimi težavami.
Podrobneje o tem v oddaji »S Krko naokoli«, ki jo je pripravila Renata Mikec.
Oddaja "S Krko naokoli", 04.11.2019
Specifične učne težave