V oddaji »S Krko naokoli« smo tokrat podrobneje govorili o obisku ministra za okolje in prostor v Novem mestu, o obisku ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtvovca v NEK-u, pa tudi o odločitvah Renaulta, ki strašijo dolenjsko gospodarstvo.
Uvodoma smo podrobneje govorili o obisku ministra za okolje in prostor Andreja Vizjaka, ki je dolenjsko prestolnico obiskal v petek. Po delovnem srečanju z novomeškim županom Gregorjem Macedonijem in po ogledu deponije podjetja Cerod v Leskovcu je izpostavil, da se problem nakopičenih odpadkov rešuje z interventnim zakonom. Kot dolgoročno rešitev Vizjak zagovarja samozadostnost države na področju reševanja problematike odpadkov, saj je njihov izvoz strateško slaba rešitev. Kar nekaj občin je po državnem pozivu že izrazilo interes za izgradnjo sežigalnic. Novomeški župan je z ministrom govoril tudi o prostorskem planiranju in investicijah.
V nadaljevanju smo se tudi tokrat ustavili pri novomeškem minibusu, ki je v ponedeljek popeljal prve potnike v novomeško mestno jedro ali pa od tam na katero od primestnih parkirišč. Strokovni sodelavec za mobilnost na Mestni občini Novo mesto Gregor Muhič je spregovoril o prednostih malega mestnega avtobusa – kavalirčka Leona. Izmenično ga bo vozilo pet voznikov, ki bodo za naročene vožnje dosegljivi na številki 031 663 067.
V drugi polovici naše oddaje pa smo se preselili h gospodarstvu. Potrebno bo narediti vse potrebne ekonomske in druge, zlasti strokovne analize, in šele na podlagi teh bo mogoče najkasneje do leta 2027 sprejeti dokončno odločitev o izgradnji drugega bloka krške nuklearke, je ob obisku Nuklearne elektrarne Krško prejšnji teden dejal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Sam je, kot pravi, podpornik jedrske opcije. Po njegovem mnenju bi bilo sicer kakršnokoli prejudiciranje glede odločitve o gradnji drugega jedrskega bloka, dokler ne bodo rešena vprašanja oz. izvedeni ključni projekti, ki bi omogočili dolgoročno varno obratovanje Neka, tvegano in neodgovorno. Minister Vrtovec se je dotaknil tudi težave, ki jo je povzročila ugoditev sodišča tožbi nevladnih okoljskih organizacij, ki so zahtevale, da bi moral Arso pri odobritvi 20-letnega podaljšanja delovanja nuklearke vnovič presojati o njenih vplivih na okolje.
Druga tema pa je novomeški Revoz oz. težave, ki prihajajo iz francoskega Renaulta. Francoski avtomobilski proizvajalec Renault bo predvidoma ta teden predstavil načrte za temeljito prenovo svojega delovanja. Za jutri je sklican sestanek s sindikati o načrtu zmanjševanja stroškov, v katerem sindikati pričakujejo ukinjanje delovnih mest in tudi zaprtje nekaterih obratov. Znano bo tudi, kakšni so načrti z novomeškim Revozom. Revozov sindikalist Slavko Pungeršič je povedal, da v novomeški avtomobilski tovarni še niso dobili nobenih informacij glede Renaultovih ukrepov. Po njegovih besedah Revozovo vodstvo v pogovorih o prestrukturiranju Renaultovih tovarn menda ne bo sodelovalo, vse pa naj bi se dogajalo na ravni vodstva Renaultove skupine in francoske vlade.
Podrobneje o vsem pa v oddaji »S Krko naokoli«, ki jo je pripravila in uredila Renata Mikec.
Oddaja "S Krko naokoli", 27.05.2020
O obisku Vizjaka v Novem mestu, NEK-u in o Revozu