Danes se bomo mudili v Novem mestu, Trebnjem in Ivančni gorici pa tudi v Mirni Peči. Zakaj? Ker se naštete občine lahko pohvalijo z odličnimi uvrstitvami na lestvico najbolj razvitih občin. Spoznali bomo tudi Tino Turk, okolju prijazno podjetnico.
Na ministrstvu za finance so na podlagi desetih kazalcev izračunali koeficient razvitosti občin za leti 2020 in 2021, pri čemer se je Mestna občina Novo mesto uvrstila na skupno četrto mesto, ki si ga deli z občinama Horjul in Cerklje na Gorenjskem. Uvrstitev Novega mesta je tudi najboljša uvrstitev med mestnimi občinami. V Novem mestu so veseli visoke uvrstitve na lestvici, predvsem pa tega, da so po kazalnikih najboljše ocenjena mestna občina Razlog za veselje imajo tudi v občini Trebnje, saj so se uvrstili na enajsto mesto lestvice najbolj razvitih občin. Kot je povedal direktor občinske uprave Janez Pirc jih veseli, da je njihov trud prepoznan ne samo v domačem ampak tudi v širšem okolju. Mesto nižje na lestvici se je uvrstila občina Ivančna Gorica. Dvanajsto mesto si deli z občino Škofja loka in Mestno občino Ljubljana. To je do sedaj najvišja uvrstitev občine Ivančna Gorica je povedal župan Dušan Strnad.
Druga pozitivna in navdihujoča zgodba pa je o mladi Tini Turk iz Klečeta pri Žužemberku. Med mladimi je veliko takih, ki želijo aktivno prispevati k ohranjanju okolja. Če je v njih še kaj podjetniškega duha, se rodijo zanimive podjetniške ideje, ki pomagajo zmanjševati okoljske probleme današnje družbe. Med njimi je 21-letna študentka ekonomije Tina Turk iz Klečeta v občini Žužemberk, ki je zasnovala trajnostno blagovno znamko Skripsi. Njena osnovna ideja je, da kupci Skripsija dobijo ne le lično leseno pisalo, ampak se v njihovem imenu posadi tudi drevo. Tinina začetna ideja je bil leseni kemični svinčnik brez odpadkov oziroma »zero waste«, vendar je, ko je začela raziskovati, ugotovila, da je težko dobiti vložek iz biorazgradljivega materiala, prav tako ekološko črnilo. Les in kovina sta z okoljskega vidika sprejemljiva, vendar ji to ni bilo dovolj. »Nisem želela izdelka, ki se prodaja v velikih količinah, ampak to, da ima nekaj več, da je nekaj posebnega. Iskala sem nekaj, da ga naredim še bolj trajnostnega.« »Očetov hobi je sajenje dreves, in to sem nekako povezala v podjetniško idejo. Odločila sem se, da bomo za vsak svinčnik posadili drevo, in okoli tega sem zgradila celovito zeleno zgodbo. To je dodana vrednost svinčnika Skripsi. Da ni samo klasično darilo, ampak z nakupom narediš nekaj dobrega za okolje.« Drevesa, konkretno smreke, Tina z družino sadi na treh lokacijah, lastnik svinčnika pa ob nakupu dobi geografske koordinate lokacije svojega drevesa in tako ostane povezan z njim. Ena od Tininih idej je, da se koordinate vgravirajo na svinčnik. »Kupec lahko svoje drevo tudi obišče, saj želimo biti povsem transparentni,« je odločna Tina.
Več pa v oddaji S Krko naokoli, ki jo je pripravila Vanja Movrin.