Glavni trg kot osrednje prireditveno prizorišče Novega mesta gosti veliko število javnih prireditev, tako kulturnega, športnega in zabavnega značaja, s katerimi v mestno jedro vedno privabijo množico obiskovalcev. V pomoč prirediteljem tovrstnih dogodkov objavljajo navodila za organizacijo dogodkov, dodajajo pa tudi trenutno veljavna navodila NIJZ za organizacijo javnih prireditev do 500 oseb.
Ob organizaciji dogodka na Glavnem trgu je, tako kot pri javnih prireditvah na ostalih prizoriščih, potreben najem prostora, oziroma pridobitev dovoljenja za uporabo nepremičnine. Najem je brezplačen, organizatorjem pa priporočajo, da pred najemom pri pristojnih preverijo datumsko razpoložljivost Glavnega trga. Po dokončnem izboru datuma naj z dogodkom seznanijo tudi ustrezen organ, torej Policijsko postajo Novo mesto ali Upravno enoto Novo mesto. Ob nadaljnji organizaciji dogodka naj bodo organizatorji pozorni na pravočasno pridobitev dovoljenj, na Uredbo o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup in na zagotavljanje toaletnih prostorov, prav tako so po prireditvi dolžni prostor pospraviti in očistiti. Organizatorjem je po predhodnem dogovoru omogočen dostop do trga in električnih omaric, pri Zavodu Novo mesto je možna tudi izposoja scenografske opreme.
Poleg navodil za izvedbo dogodkov na Glavnem trgu morajo prireditelji trenutno upoštevati tudi navodila NIJZ, na podlagi katerih je dovoljena organizacija javnih dogodkov, kjer se pričakuje do maksimalno 500 obiskovalcev (brez nastopajočih), slednji pa morajo slediti higienskim priporočilom za preprečitev širjenja virusa COVID-19. Za izvedbo tovrstnega dogodka je potrebno pridobiti pozitivno mnenje oziroma dovoljenje s strani NIJZ, kar storite z vložitvijo elektronske vloge. Več informacij o organizaciji javnih prireditev do 500 oseb je na voljo tukaj.