V Svetu Krajevne skupnosti Center Novo mesto so v mesecu januarju po petih letih ponovno izvedli anketo med svojimi krajani. V anketi je sodelovalo preko 100 krajanov Krajevne skupnosti Center, v kateri sicer živi nekaj preko 1.100 ljudi. Ankete so bile razdeljene vsem prebivalcem preko pošte, dostopna pa je bila tudi v spletni obliki.
Zaradi dobrega izhodišča je življenje v centru prijetno
Na vprašanje, kako so krajani na splošno zadovoljni z življenjem v Krajevni skupnosti Center oziroma v centru Novega mesta, je velika večina odgovorila, da so zadovoljni oziroma zelo zadovoljni. Med glavnimi razlogi za zadovoljstvo so navedli bližino do ključnih upravnih storitev, lokalov, kulturnih ustanov in dobro izhodišče tako za opravke kot za sprehode v naravo in druga načine preživljanja prostega časa, saj lahko prebivalci večino navedenega opravijo peš.
Krajani zadovoljni s prenovo mestnega jedra, a si želijo še več ponudbe in dogajanja
Krajani v povprečju izražajo zadovoljstvo s prenovo mestnega jedra. Spomnimo, v anketi pred petimi leti se je kar 100 odstotkov vprašanih strinjalo s prenovo starega mestnega jedra. V aktualni anketi se prav tako velika večina vprašanih (preko 90 odstotkov) strinja s tem, da je Glavni trg zaprt za promet. A velika večina krajanov prav tako izpostavlja vsebine, ki jih ta del mesta še potrebuje, in drugo, kar je potrebno po prenovi še urediti. Najpogosteje izražajo potrebo po dodatni trgovski ponudbi (drogerija, delikatesa, otroška trgovina, pekarna, ribarnica, trafika), dlje odprtih lokalih, ponudbo hitre prehrane, igralih za otroke, več klopi, zapolnitev praznih lokalov, prenova fasad, ureditev tudi zalednih ulic in več družabnega dogajanja (koncerti). Glede slednjega se kar nekaj pripomb nanaša tudi na posameznike, ki onemogočajo tovrstne dogodke.
Sicer krajani pogosto nakupujejo v mestnem jedru oziroma bi nakupovali še pogosteje, če bi bila večja ponudba. Preko dve tretjine vprašanih krajanov nakupuje na novomeški tržnici. S ponudbo tržnice so povprečno zadovoljni, zelo veliko pa jih izraža potrebo po ribarnici in po prilagojenem delovnem času, saj delovno aktivni na tržnici nakupe, razen ob sobotah, težko opravijo. Veliko je tudi pripomb na urejenost tržnice, tako glede pogojev za prodajalce in kupce, kar odraža veliko podporo za prenovo tržnice.
Glede prometa največ pripombe glede parkiranja
Glede prometa lahko sklepamo, da se krajani zavedajo, da življenje v mestnem jedru zahteva tudi nekaj omejitev glede dostopnosti z vozili. Tako so glede prometa v povprečju zadovoljni, največ pa je pripomb glede parkiranja. Menijo, da bi bilo potrebno več parkirišč zagotoviti za krajane, obiskovalcem pa omogočiti kakovostno parkiranje v bližini mestnega jedra. Velika je tudi podpora izgradnji parkirne hiše, kar pomemben delež krajanov pa je izrazil tudi pripravljenost za odkup parkirnega mesta. Zelo malo krajanov KS Center pa uporablja javni prevoz.
Želja po večji ozaveščenosti sokrajanov glede ravnanja z odpadki in skrbi za okolje
Najmanj zadovoljstva izražajo krajani glede komunalnih zadev. Želeli bi si bolj pogost odvoz odpadkov in več potopnih smetnjakov, predvsem pa glede tega področja izražajo nezadovoljstvo nad sokrajani in sicer v zvezi z ločevanjem odpadkov. Krajani so zadovoljni s čiščenjem ulic, izražajo pa nezadovoljstvo glede vse več pasjih iztrebkov in neurejene okolice smetnjakov.