Na rotovžu je danes potekala predstavitev jesenskega Urbanega foruma, ki ga v sodelovanju z Mestno občino Novo mesto 14. novembra v Knjižnici Mirana Jarca Novo mesto organizirata Ministrstvo za okolje in prostor in Združenje mestnih občin Slovenije (ZMOS). .
Forum je posvečen zelo aktualni temi o pomembnosti razvoja celovitega potniškega prometa, ki dobro izkorišča možnosti železniškega prometa za naša mesta in kakovost življenja vseh.
Župan Mestne občine Novo mesto in predsednik Združenja mestnih občin Slovenije (ZMOS)
Gregor Macedoni je poudaril, da je namen foruma izpostaviti problem načrtovanja novih
prometnih infrastruktur, saj avtoceste postajajo preobremenjene, nove alternative
zmanjševanja osebnega prometa pa so v novih trasah železniških prog, ki bi povezale
mesta med seboj in z zaledjem. Sedanje železniške proge namreč ne odgovarjajo
trenutnemu zemljevidu gostote delovnih mest in prebivalstva, zato so na tem področju
nujni strateški odgovori, ki bodo v bodoče lažje obvladovali mobilnost v Sloveniji. Ravno
oddaljenost delovnega mesta in storitev od kraja bivanja dnevno generira veliko osebnega
prometa.
Kot je dodal podsekretar za prostorsko načrtovanje pri Mestni občini Novo mesto in predstavnik občine v strokovni komisiji za CTN projekte pri ZMOS Izidor Jerala, je namen takšnih ukrepov in pobud, ki jih mesta predlagajo državi, da se postavi cilje, kakšni bi bili potovalni časi med ključnimi urbanimi središči v državi. Pri tem je cilj skrajšati časovno razdaljo železniške povezave med Novim mestom in Ljubljano na eno uro, kot regionalna iniciativa nadaljevati prizadevanja za revitalizacijo železniške povezave v smeri proti Metliki, Karlovcu in Zagrebu (za kar so občine na tej relaciji letos podpisale pogodbo o medsebojnem sodelovanju v projektu »Revitalizacija dolenjske železnice«) ter glede na gostoto delovnih mest in prebivalstva tudi vzpostavitev proge na relaciji Novo mesto-Krško.
Urejanje celovitega javnega in železniškega potniškega prometa presega možnosti načrtovanja na ravni posameznega mesta, zato želijo z dogodkom tematiko izpostaviti in s tem bolje povezati delovanje države in mest. Na forumu bodo zastavljena tudi vprašanja ali Strategija prometa v Republiki Sloveniji s svojimi devetindvajsetimi ukrepi na železniškem omrežju še odgovarja spremenjenim ciljem prehoda v brezogljično družbo, predvsem pa želijo opozoriti na strateško potrebne razvojne možnosti železniškega prometa za naša mesta, ki sledijo potrebam prebivalstva.