1711446558-dsc02549-1711446536985 Svet24.si

SDS bo zahtevala razrešitev predsednice DZ ...

avstrijska vojaška policija Svet24.si

Tragedija v Špitalu ob Dravi: Mustafi je krogla ...

odpadki1 Necenzurirano

So v Posavju odpadke skrivaj zakopali v zemljo nad...

1709294459-dsc00411-1709294277483 Reporter.si

Na Janševem shodu znaki kaznivih dejanj? Poslanka...

dallas daniel gafford luka doncic Ekipa

Gafford za Slovenijo na Eurobasketu: Bilo bi ...

Oliver Reed je veljal za zelo lepega človeka, začel pa je z vlogami negativcev Revija Stop

Velik igralec, še večji pijanec

Raul Victor Sanchez Ekipa

Olimpija lovi evropsko pomlad, Stožice ne ...

Novice Nm

V&F: Kdo zagovarja nevarno vožnjo po toči?

Piše: Radio Krka

Čas objave:
05.05.2013 09:19

Vremenski ekstremi so vedno neprijetni, še posebej v prometu, kjer je tveganje precejšnje. Pa vendar se sprašujemo ali je ob pojavu toče res varno nadaljevati pot, ali je varneje ustaviti in počakati, da besnenje narave poneha. Imamo dovolj dobro opremljene avtoceste in pristojne, ki si ob takšnih ekstremih upajo zapreti cesto?

Že zima je pokazala zobe in priča smo bili izrednim vremenskim dogodkom, ko so glavne prometnice zaprli. A še to se je zgodilo potem, ko so šolski primer varnosti v prometu pokazali Italijani in že ponoči zaprli nekatere glavne avtoceste za tovorna vozila, s tem pa za tovornjake zaprli meje in tako poskrbeli za varnost v prometu. V Sloveniji takšne prakce nismo poznali, saj avtocest pristojni pravilom ne zapirajo. Po italijanski potezi, ki so jo občutili tovornjakarji tudi na slovenskih cestah, je bil v nadaljevanju zime Dars tudi sam prisiljen zapirati avtocestne odseke.

In kot voznik, ki veliko potujem, se sprašujem, ali so naše avtoceste povsod enako in sploh primerno označene, z vsemi signalnimi in ostalimi opozorili. Kratko, niso. Na dolenjski avtocesti tako ni tabel čez avtocesto, na katerih bi bila opozorila kot so npr. na primorski in štajerski AC. In če bi imeli takšne opozorilne table bi lahko brez težav zaprli avtoceste, vse dokler se besnenje narave ne umiri. Po vsem tem tudi ustavljanje pod nadvozi in v predorih ne bi bilo nevarno, še posebej med točo.

Zanima me kdo so strokovnjaki, ki vseskozi opozarjajo in žugajo s prstom, naj vozniki ne ustavljajo vozil pod nadvozi in v predorih. Vsekakor je takšno dejanje, glede na to, da nimamo opozorilnih tabel in da avtoceste ne zapirajo, nevarno. Pa vendar, če bi imeli primerno opremljene avtoceste z vsemi opozorilnimi znaki bi bilo to izvedljivo.

Prav o vremenskem pojavu kot je toča, vožnja ni varna. Ob prevoženih več kot milijon kilometrih in tudi večkrat po toči to lahko trdim. Toča že sicer največkrat pada takrat, ko je ozračje pregreto, ko so tla vroča in ledena zrna ledena. Kombinacija vsega, ki se konča na tleh oz. za volanom je naslednja: izredno slaba vidljivost oz. nična, ob izredni intenziteti padavin cestišče postane poledenelo, sicer ne kot pozimi, pa vendar. Ob vseh temperaturnih kontrastih se s tal dviguje meglica. Prav tako ne smemo izključiti hrupa oz. glasnega ropotanja ob padanju zrn. Ker vemo, da se zrna toče plastijo in so različno velika, ne moremo predvidevati, koliko bodo velika ob naši počasni vožnji, ki jo zagovarjajo nekateri strokovnjaki varne vožnje v Sloveniji. Vsekakor je manjše tveganje, ko padajo manjša zrna, kaj pa ko padajo zrna velika kot oreh, ali jajce. Je ob takšnih padavinah varno peljati? Nikakor. Že iz zakonov fizike bi hitrost padajočih 'ledenih bombic' in vožnjo, pa čeprav upočasnjeno, hitrost in moč omenjenih bombic ob trku podvojili. In kako je lahko po vsem tem vožnja varna?!


Vsekakor bi se morali nekateri odgovorni pri nas, pa čeprav gre za vremenske ekstreme, izjasniti in ne vseskozi vsiljevati svoje površne ugotovitve in poskrbeti za dodatno varnost. Pri vsem denarju, ki smo ga slovenski državljani 'zmetali' v gradnjo slovenskih avtocest, bi lahko odgovorni poskrbeli tudi za primerno opozorilno signalizacijo cest in pristojni posamezniki imeli dovolj 'jajc,' da ob ekstremih zaprejo ceste, za toliko časa, dokler besnenje narave ne poneha.

Ker pa tega pri nas ni, ni primerne signalizacije in ne pristojnih, ki bi si to upali storiti, velja lažno prepričanje in opozorilo, da je ob tako nevarnem vremenskem razvoju na cestah prepovedano ustavljanje, tudi na odstavnem pasu. S tem se popolnoma strinjam. Ustavljanje je nevarno, ker pač ni opozoril, ali zaprtja ceste. Strokovnjaki pri nas svetujejo, da nadaljujemo pot do prvega počivališča oz. izvoza z avtoceste. A slednje je varno? (Lešnik, oreh, jajce, spolzko cestišče, meglice, slaba vidljivost) Že manjši kamen, ki prileti v steklo poči vetrobransko šipo, kaj šele toča velika kot oreh, ali jajce. Slednja je v soboto padala v Zgornji Savinjski dolin. Na Vranskem so zaradi toče v soboto tudi plužili ceste.

R.E.

Toča in ustavljanje na dolenjski AC (junij 2012) RKrka