V zbirki IMV v Drgančevju v Novem mestu so v ponedeljek, 17. junija odprli razstavo o strojniku, izumitelju, razvojnem inženirju in avtorju prvega slovenskega serijsko izdelovanega kombiniranega vozila in prvih prikolic podjetja IMV Martinu Severju. Razstavo, ki so jo pripravili v Tehniškem muzeju Slovenije v Bistri, so Novomeščani dobili v trajno last.
Po podatkih Kluba prijateljev IMV, ki skrbi za omenjeno novomeško zbirko, je bil Martin Sever (1928-1996) avtor prvega serijskega kombiniranega vozila v Sloveniji, kakršne so izdelovali v nekdanji Industriji motornih vozil (IMV).
Razstava ob teh marsikomu še dobro znanih izdelkih predstavlja Severjevo široko ustvarjalno tehnično področje. Prek gradiva na panojih predstavi njegovo otroštvo in šolska leta, njegovo zanimanje za tehniko, avtomobile in letala, študij na fakulteti za strojništvo in prvo zaposlitev v Tovarni avtomobilov Maribor.
Predstavlja še njegovo zaposlitev v IMV in delo pri konstrukciji kombiniranega vozila, počitniških prikolic in deloma tudi terenskega vozila, avtodomov in prvih poskusov razvoja mobilnih hiš.
Zamisel o razstavi je dal Severjev zet Srečko Gombač, ki je pripravil vso strokovno podlago, tehniški muzej pa je pomagal pri oblikovanju razstave, so še zapisali pri Klubu prijateljev IMV. Po njihovih podatkih je IMV avtomobilsko dejavnost začel z licenčno proizvodnjo DKW-jevega kombija, na čigar osnovi je nastal tudi kombi, ki so ga izdelovali vse do 90. let prejšnjega stoletja.
Več fotografij z odprtja najdete tukaj.
Nekdanji direktor razvojnega inštituta IMV Božidar Kočevar je povedal, da je povojni industrijski razvoj Novega mesta in njegovega širšega območja neposredno povezan s podjetjem IMV. To je ob svojem višku zaposlovalo več kot 6500 ljudi, med krizo v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa se je preoblikovalo več novih podjetij, med katerimi so zdajšnja osrednja dolenjska izvozna podjetja Revoz, TPV in Adria Mobil.
Zgodba družbe, ki je, kot ocenjuje Kočevar, ustvarila izhodišče za industrializacijo Dolenjske in Bele krajine, se je začela leta 1954, ko so novomeški Agroservis preimenovali v Motomontažo. Leto kasneje so tam za generalnega direktorja dobili gospodarstvenika Jurija Levičnika (1925-1989), pod njegovim vodstvom pa se je IMV, ki je izdeloval dostavne in osebne avtomobile ter prikolice, razvil do nepričakovanih razsežnosti.
V IMV so najprej začeli sestavljati DKW schnellaster dostavna in DKW universal osebna vozila. Prvi dostavni avtomobil, razvit v IMV, je nastal leta 1958. Prikolice so začeli razvijati in izdelovati leta 1965, v nadaljevanju pa tudi avtodome in hišice.
Osebne avtomobile Austin moris 1300 so sestavljali med letoma 1968 in 1972, od takrat naprej pa Renaultova osebna vozila. Med njimi tudi nepozabno "katrco" oz. Renault 4, je še opozoril Kočevar.
Muzejsko zbirko IMV, ki z dokumentarnim gradivom, razstavljenimi vozili in prikolicami predstavlja razvoj dolenjske industrije motornih vozil od leta 1954 naprej, so v novomeškem Drgančevju postavili leta 2011.