Novomeška občinska uprava prenavlja več kot 110 let staro stavbo, v kateri deluje. Za investicijo bodo skupaj predvidoma namenili 320.000 evrov, nazadnje pa so v okviru prenove za občane uredili novo sprejemno pisarno.
Za novo sprejemno pisarno v pritličnem delu stavbe so od države oz. ministrstva za obrambo, katerega izpostava deluje v omenjenem delu, dobili dve sobi, ki so ju opremili, uredili nove napeljave in zamenjali stavbno pohištvo. Prostore so obenem prilagodili dostopu invalidnih. Občina je za naložbo odštela 45.000 evrov.
Sprejemna pisarna je zdaj dostopnejša, postopki v njej so hitrejši. V novi pisarni so tudi združili oddajo dokumentov, tako da lahko občani tam oddajo več kot 40 različnih vlog. Pisarno sicer dnevno v povprečju obišče do 40 občanov.
Kot je še povedala direktorica novomeške občinske uprave Vida Čadonič Špelič, je občina v okviru prenove stavbe občinske uprave v zadnjem mandatu že prenovila tudi hišno ostrešje, zamenjali so talne obloge in posodobili pohištvo.
Načrtujejo še prenovo oken, pri čemer bodo morali upoštevati spomeniško-varstvene smernice.
Stavbo, v kateri domuje novomeška občinska uprava, so leta 1902 začeli graditi kot avstro-ogrsko cesarsko kraljevo okrajno glavarstvo, kasneje pa so jo namenili mestnemu okraju in nato sedežu novomeške občine. Povezana je tudi z zgodnjimi novomeškimi arheološkimi odkritji.
Kot je zapisal tedanji samouki starinokop Jernej Pečnik, so namreč pri kopanju za njene temelje leta 1902 uničili oz. "pokončali na stotine najlepših grobov iz halštatske in rimske dobe in razbili najdbe".
Pečniku je nekaj arheoloških predmetov le uspelo rešiti, omenjeno najdišče pa je skupaj s sosednjim na t. i. Beletovem vrtu strokovno raziskal šele Dolenjski muzej med letoma 1973 in 1977.
Izjava Vide Čadonič Špelič
Direktorica občinske uprave Vida Čadonič Špelič o prenovi sprejemne pisarne