MLM, mariborska livarna, stečaj, delavci Svet24.si

Odpuščanja: Katera podjetja so se odločila za ...

Simon Popek, Miša Molk Svet24.si

Ljubitelji filmov spet prišli na svoj račun

joc pececnik mv Necenzurirano

Joc Pečečnik se bo s šiviljami boril za denar ...

dzani stojakovic novo mesto rom Reporter.si

V Novem mestu se hvalijo: To je Rom Đani, ki hodi...

matjaz kek mm Ekipa

Kek dobil vprašanje o Iličiću in Dragonsih, ...

Avstralski načrt predstavlja eno najstrožjih Revija Stop

Družabna omrežja samo za starejše od 16 let!

thompson doncic Ekipa

Prizori, ki jih v NBA še ni bilo: Tako so v San ...

Novice Straža

V Lokah načrtujejo nov leseni most prek Krke

Piše: STA

Čas objave:
30.01.2023 11:06

V Lokah v Občini Straža bodo nadomestili nekaj več kot 50 let star leseni most prek Krke. Tega sta v dobrih petih desetletjih uporabe močno načela dokaj gost promet in ob narasli vodi med nosilce zagozdeno rečno plavje. Naložbo so ocenili na približno 950.000 evrov, računajo, da bo približno 200.000 evrov zanjo prispevala država.

Župan Straže Dušan Krštinc je za STA pojasnil, da na sofinanciranje Direkcije RS za infrastrukturo računajo, ker po mostu poteka kolesarska povezava Novo mesto-Straža in ker pot prek njega velja za bližnjico do novomeške zahodne poslovno-industrijske cone.

Zdajšnji most tudi nima ločene površine za pešce, ki so pri njegovem prehajanju dokaj ogroženi, je dodal župan.

Po njegovih besedah je občina že zaprosila za gradbeno dovoljenje. Ker gre za tradicionalno grajeni leseni most, pa so priskrbeli še soglasje Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije.


Urediti morajo še manjše zemljiško vprašanje, takoj po prejetju gradbenega dovoljenja pa nameravajo objaviti izvajalski razpis. Po tem časovnem načrtu bi graditi lahko začeli v drugi polovici oz. proti koncu leta in gradnjo v letu dni končali. Stari most bodo odstranili in med gradnjo uredili obvoz, je še pojasnil Krštinc.

Pri konstrukcijski zasnovi novega mosta se bodo zgledovali pri predhodniku zdajšnjega, ki je na tem mestu stal še okoli leta 1970. Imel bo zunanje trapezne nosilce oz. vešala, kar bo terjalo manjše število nosilnih stebrov oz. pilotov in s tem večji razpon med nosilnimi stebri. S tem naj bi zagotovili bolj tekoči pretok plavja, ki ga Krka ob narasli vodi pobere na svojih obrežjih, ter zmanjšali ogroženost nosilne konstrukcije oz. temeljev, ki bodo sicer betonski.

Most bo stal na sedmih betonsko-lesenih podpornikih. Trije od teh bodo stali na rečni loki pod vasjo, preostali pa bodo imeli temelje v rečni strugi.

Novi most bo tudi širši. Izmenično enosmerno vozišče bo široko 2,8 metra, dodali mu bodo z robnikom ločeno 1,2 metra široko stezo za pešce in kolesarje. Na 2,5 tone omejene osne obremenitve ne bodo spreminjali, je še navedel Krštinc.