V Grosupljem so danes položili temeljni kamen za izgradnjo novega nadvoza Taborska. "Nov nadvoz bo olajšal prehajanje železniške proge za vsa vozila, za vse udeležence prometa in na nek način s tem tudi kažemo, da želimo mobilnost v naši občini tudi udejanjiti," je ob robu slovesnosti dejal grosupeljski župan Peter Verlič.
Verlič v današnjem polaganju temeljnega kamna vidi tudi simboličen pomen. "S starim neustreznim nadvozom smo simbolično presekali s preteklostjo in v mestu Grosuplje začeli z novo prihodnostjo," je pojasnil predstavnikom medijev.
Gradnja novega nadvoza Taborska sodi v sklop še večje investicije, nadgradnje železniške postaje Grosuplje. Pred slovesnim polaganjem temeljnega kamna si je župan v spremstvu državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Aleša Miheliča, predsednika uprave družbe CGP Martina Gosence in direktorice direkcije za infrastrukturo Ljiljane Herga ogledal potek gradbenih del na železniški postaji.
Kot je dejal Verlič, je z videnim zelo zadovoljen. "Dela tečejo po načrtih, mislim pa, da bo železniška postaja postala ena pomembnejših postaj na poti od Ljubljane proti Dolenjski, proti Kočevski in seveda tudi naprej," je povedal.
Sam nadvoz naj bi bil po trenutnih načrtih končan do konca aprila. A Verlič je ob tem previden. "Ker vem, da se včasih kaj zaplete, mislim, da bomo do poletja odprli tako železniško postajo kot nadvoz," je prepričan.
Ko bo nov nadvoz končan, bo dolg 34 metrov in visok nekaj manj kot šest metrov, je povedal Gosenca. S tem bo pod njim omogočena vožnja najrazličnejšim vlakovnim kompozicijam. Z deli so začeli letos poleti, pri čemer so najprej zrušili stari nadvoz Motvoz. V naslednjem mesecu se bo izdelala prekladna konstrukcija, ki bo nadvozu dala značilno obliko.
Tako Verlič kot Mihelič sta izpostavila dobro sodelovanje med občino in ministrstvom za infrastrukturo. Župan in državni sekretar sta podpis o sofinanciranju izgradnje novega nadvoza podpisala lani. Kot je na slovesnosti dejal Mihelič, je projekt izgradnje nadvoza Taborska stroškovno težak okoli 2,1 milijona evrov, od tega bo ministrstvo prispevalo približno 70 odstotkov.
Celoten projekt obnove železniške postaje bo po Miheličevih besedah sicer znašal nekaj več kot 20 milijonov evrov.
Državni sekretar je ob tem spomnil, da v Grosupljem poteka več infrastrukturnih projektov, ki odražajo potrebe časa. Poleg obnove železniške postaje je bila tako zgrajena tudi parkirna hiša, ki bo omogočila tudi P+R (Park and Ride oz. parkiraj in se pelji). Z nadvozom bo zaključena celota, ki bo omogočala tako multimodalnost kot uporabniško izkušnjo na bistveno višji ravni, je prepričan.
Nova železniška postaja bo po njegovih besedah predstavljala pomembno stičišče, kjer bodo možni prestopi zaradi hkratnega prihoda kar treh vlakov.
Pohvalil je tudi izvajalce del. Zaradi njihovega aktivnega pristopa bo lahko do decembra že zaključena peronska infrastruktura, vozni redi proti kočevski pa se bodo tako lahko do konca leta že bistveno izboljšali, je dejal.
Župan Občine Grosuplje Peter Verlič
O tem, kdaj bo končan nov nadvoz in železniška postaja
Župan Občine Grosuplje Peter Verlič
O poteku gradbenih del na železniški postaji v Grosupljem