V Brežicah, kjer so lani končali celovito prenovo 115-metrskega več kot 110 let starega in močno načetega železnega mosta prek Save, se bodo letos lotili prenove njegovega nadaljevanja s podobnim mostom, ki Krko preči malo pred njenim izlivom v Savo. Naložba naj bi stala približno 800.000 evrov, prenovitvena dela nameravajo končati do konca leta.
Brežiški župan Ivan Molan je navedel, da so za nekoliko zahtevnejšo prenovo starega savskega mosta odšteli nekaj manj kot 1,1 milijona evrov in da bo občina prenovo obeh mostov ter vmesnega povezovalnega cestišča plačala sama.
Vnovično uvedbo prometa prek obeh mostov pričakujejo najkasneje do pomladi prihodnje leto, je še dodal.
Za omenjeno "zahtevno sanacijo" so se po podatkih brežiške občine sicer odločili zaradi odsluženosti in načetosti obeh mostov. Spodnji del savskega mosta je namreč prizadela močna korozija in tako ogrozila njegovo trdnost ter nosilnost, sosednji krški most pa jo je odnesel nekoliko bolje.
Mostna prenova obsega tudi pripravo gradbišča, urejanje dostopa in zaščito med odstranjevanjem rje in vozne površine. Po prenovi bodo pri prehodu obeh mostov ohranili dozdajšnji enosmerni lokalni promet, so še sporočili z brežiške občine.
Brežiška stara mostova s povezavo prek Save in Krke, ki je za streljaj oddaljena od njunega zlitja, kot celoten objekt s kopenskim delom cestišča vred merita nekaj več kot 520 metrov. V času gradnje starega savskega mosta - končali so jo leta 1906 - pa je ta veljal za tretji najdaljši most v avstro-ogrski državi.
Most prek Save je zgrajen v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamnit steber, medtem ko se krški most pne le z enim lokom. Brežiški stari železni most je ob tamkajšnjem gradu in vodnem stolpu eden od treh simbolov tega posavskega mesta.
Molan je sicer med letošnjimi podobnimi občinskimi infrastrukturnimi naložbami napovedal tudi približno 400.000 evrov vredno sanacijo starega lesenega mosta, ki Krko preči v Cerkljah ob Krki.