Na Srednji zdravstveni in kemijski šoli s Šolskega centra Novo mesto zaradi potreb delodajalcev po usposobljenem kadru v zdravstveni negi v zobozdravstveni dejavnosti že dve leti na šoli v sklopu izbirnega modula in odprtega kurikula izvajajo zdravstveno nego v zobozdravstveni dejavnosti oz. zobozdravstvo.
Srednja zdravstvena in kemijska šola s Šolskega centra Novo mesto je šola, ki velik poudarek daje izobraževanju dijakov v vseh programih, za katere izobražuje. Na šoli se namreč zavedajo, da je dijak, ki pridobi in usvoji dobra znanja za opravljanje svojega poklica, njihova najboljša referenca, dobro usposobljen delavec pa pridobitev za delodajalca.
Na šoli izobražujejo za štiri srednje strokovne izobraževalne programe – za program zdravstvene nege, kemijski, farmacevtski in kozmetični tehnik, ter za program srednjega poklicnega izobraževanja bolničar-negovalec, ki traja tri leta. Dijaki, ki uspešno zaključijo program bolničar-negovalec lahko izobraževanje nadaljujejo v poklicno-tehniškem programu.
Ker nenehno sledijo napredku v stroki, stremijo k izboljšavi in sodelovanju z lokalnim okoljem, ker se zavedajo, da je potrebno imeti posluh za potrebe, ki se pojavljajo v stroki in pri delodajalcih, so v prenovljeni štiriletni program zdravstvene nege umestili izbirnost in vsebine, ki jih lahko prilagajajo lokalnim potrebam in tudi širše.
Zaradi potreb delodajalcev po usposobljenem kadru v zdravstveni negi v zobozdravstveni dejavnosti že dve leti na šoli v sklopu izbirnega modula in odprtega kurikula izvajajo zdravstveno nego v zobozdravstveni dejavnosti oz. zobozdravstvo ter dijakom omogočajo izvajanje praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcih v zobozdravstveni dejavnosti. Na ta način dijaki pridobijo osnovna znanja zobozdravstvenega oz. zobnega asistenta za delo v zobozdravstveni ordinaciji ter dobro izhodišče za nadaljnje usposabljanje.
Prednost zdravstvene šole na ŠC Novo mesto je v tem, da imajo v vsakem letniku vpisane tri pararelke oddelkov programa zdravstvene nege, kar omogoča izbirnost pri oblikovanju predmetnika glede na osebni interes posameznika. Dijaki lahko v 2. in 4. letniku izbirajo med tremi izbirnimi moduli oz. tremi vsebinskimi usmeritvami, poleg zdravstvene nege v zobozdravstveni dejavnosti še zdravstveno nego in oskrbo v domačem okolju ter skrb za zdrav življenjski slog in masažo.
Odločitev šole za izobraževanje zobnega asistenta podpirajo zobozdravniki iz lokalnega okolja kot tudi Komisija za zasebno dejavnost pri odboru za zobozdravstvo Zdravniške zbornice Slovenije.
Lučka Selič, dr. dent. medicine, iz zasebnega zobozdravstva Floss, se je v letošnjem šolskem letu vključila v izvajanje PUD-a za naše dijake: »Pred desetletji je izobraževanje za zobne asistentke v Sloveniji že obstajalo, nato pa se je program opustil. Asistentke, izobražene v tem programu so sedaj večinoma že upokojene in zobozdravniki smo že več let primorani svoje sodelavce uriti sami. Ker je zobni asistent neobhodno potreben za normalno delo ambulante, se vedno pojavi težava, ko ga je potrebno v kratkem času začasno nadomestiti (bolniška, dopust, starševski dopust), pa do sedaj nismo imeli na razpolago kandidatov, ki bi bili opremljeni z vsaj nekaj znanja, ki ga za to delo potrebujejo.
S programom, ki bo izobrazil dijake za delo zobnega asistenta, pridobimo bodoče sodelavce z znanjem, usmerjenim v naše področje dela in delo ordinacije v primeru odsotnosti dosedanjega sodelavca hitro steče. To ima za mnogo zobozdravnikov, med katerimi sem tudi sama, izredno velik pomen. Z veseljem sem se v ta namen vključila tudi v izvajanje PUD-a, kjer bodo dijaki dobili priložnost, da v praksi preverijo pridobljeno znanje in si naberejo čim več dodatnega znanja in veščin za lažji prehod v bodoče delovno okolje. Zato skupaj z mnogimi kolegi pozdravljamo vnovičen začetek izobraževanja dijakov v tej smeri.«
Ker se na šoli zavedajo, da njihove odločitve vodijo v pravo smer, poskušako zagotoviti optimalne pogoje za izobraževanje in se približati bodočemu delovnemu okolju naših dijakov, zato je najnovejša pridobitev šole zobozdravstveni stol, ki bo dijakom izbirnega modula zdravstvene nege v zobozdravstveni dejavnosti omogočal boljše učno okolje za bodoče delo. Zobni asistent je namreč nepogrešljiv del tima v zobni ambulanti, saj zobozdravniki potrebujejo ob sebi dobrega asistenta, ki obvlada vrsto delovnih postopkov ter z njimi povezanih materialov in instrumentov. Zobni asistent mora poznati protokol dezinfekcije in sterilizacije instrumentov, naprav in strojev, obvlada administrativne postopke beleženja storitev, je odgovoren za naročanje in prenaročanje pacientov, za dajanje osnovnih informacij o posegih po telefonu ali elektronski pošti in še marsikaj drugega.
Na srednji zdravstveni in kemijski šoli verjamejo, da so z vsemi dejavnostmi do sedaj in z vsemi načrti za prihodnost, na dobri poti do šole, ki bo dijakom dala vsa potrebna znanja za opravljanje njihovega poklica. Z izbirnostjo predmetov, pa dijaki najdejo tistega, ki je njim najbližji in tako postanejo še boljši zdravstveni delavci.