SPIRIT Slovenija je v Posavski regiji pripravil že tretje srečanje podjetij, ki so bila izbrana za ponosne ambasadorje slovenskega gospodarstva v sklopu komunikacijske kampanje I feel Slovenia. Green. Creative. Smart., ki jo vodi agencija.
Udeleženci so obiskali enega od ambasadorjev, brežiško podjetje TPV Automotive, ki je pred kratkim prejelo eno zlato in dve bronasti nacionalni priznanji za svoje inovacije. Kasneje so na Gradu Mokrice prisluhnili okrogli mizi na temo trajnostnega pristopa kot pravega »orožja« v spopadu z energetsko in surovinsko krizo, ter si med mreženjem izmenjali izkušnje, dobre ideje in iskali možnosti skupnih sinergij.
Udeleženci srečanja so obiskali enega od ambasadorjev, brežiško podjetje TPV Automotive, d. o. o., kjer jim je direktor, dr. Ivan Erenda, predstavil delovanje, dosežke in načrte podjetja za prihodnost. So dinamično, razvojno naravnano podjetje, ki izvaža v več kot 20 držav, njihova glavna usmeritev je v trajnostni razvoj. Stavijo na inovativnost, zato zaposlene spodbujajo k inovativnemu razmišljanju - od leta 2007 so denimo ti podali že več kot 21.000 predlogov za izboljšave. »Dejstvo, da smo bili izbrani za enega od ambasadorjev slovenskega gospodarstva nam je v veliko čast. Naše celotno delovanje je namreč že precej prepleteno z vsemi tremi ključnimi stebri ambasadorstva - zeleno, ustvarjalno, pametno. Biti del družine ambasadorjev ocenjujemo kot koristno, predvsem z vidika sodelovanja in povezovanja, poznajo pa se že tudi konkretni učinki, tako na prepoznavnosti kot tudi sicer v samem delovanju, zato se SPIRIT Slovenija zahvaljujemo za kooperativnost in zelo dobro osmišljeno kampanjo,« je dejal dr. Erenda.
Pred kratkim so za svojo inovacijo Razvoj lahkega tankostenskega nosilca kolesa, podvrženega visokim dinamičnim obremenitvam za celotno platformo vozil BMW, prejeli nacionalno zlato priznanje za inovativnost. Po besedah dr. Ivana Erende gre za enega največjih poslov v zgodovini slovenskega avtomobilizma, sam izdelek bo namreč vgrajen v več kot 6 milijonov novih vozil BMW. »Doprinos tega izdelka se odraža tudi na okoljskem področju, saj bodo z novimi pristopi, materiali in načini proizvodnje prihranili kar 124.000 ton emisij CO2, kar je velik dosežek.«
Srečanje se je nadaljevalo na Gradu Mokrice, kjer je udeležence uvodoma pozdravil Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija: »Kampanjo I Feel Slovenia. Green. Creative. Smart. uspešno vodimo že četrto leto zapored. Z njo svetu sporočamo, katere so najpomembnejše kvalitete slovenskega gospodarstva, ki skupaj s fleksibilnostjo in visoko kakovostjo pri tujih poslovnih partnerjih vzbujajo zaupanje za vzpostavitev poslovnega sodelovanja. Veseli nas, da je kampanja odmevna in prepoznavna v javnosti, zavedamo pa se, da tega brez zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ambasadorjev ne bi bilo. Hvaležni smo, da vaše znanje in izkušnje širite ter s svojimi prebojnimi rešitvami navdihujete nove generacije podjetnikov doma in po svetu ter jih spodbujate, naj tudi sami stremijo k trajnosti, ustvarjalnosti in nenehnim inovacijam. Prepričani smo, da bo Slovenija z odličnimi rešitvami razvojno naravnanih in v prihodnost usmerjenih podjetij kot so vaša, lahko tudi v prihodnje stopala po poti prebojne rasti.«
Sledila je okrogla miza, na kateri so Boris Šajnović iz podjetja Iskra, d. o. o., Franc Marovt iz podjetja Kronoterm, d. o. o., Miha Bogataj iz podjetja Ekoart, d. o. o. , dr. Milana Karajić iz podjetja Magneti Ljubljana, d. d. ter mag. Marija Čebular Zajec z Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, razpravljali o tem, ali je trajnostni pristop pravo »orožje« v spopadu z energetsko in surovinsko krizo. Sogovorniki so pojasnili svoje poglede na trajnostni razvoj ter predstavili prebojne rešitve njihovih podjetij. Strinjali so se, da so naložbe v trajnost in zeleni prehod nujne za večjo konkurenčnost podjetij, sam proces trajnostnega razvoja pa sta pandemija covid-19 in energetska kriza še pospešili, ob tem pa poudarili, da je ključna naloga vodstva vsakega podjetja, da spodbuja trajnostni razvoj.
Za konec je Mateja Jarc, vodja sektorja za spodbujanje internacionalizacije na SPIRIT Slovenija, ambasadorjem predstavila idejo o vzpostavitvi fokusnih skupin ambasadorjev, s katero bi radi čim bolj razumeli potrebe slovenskih gospodarstvenikov in skupaj prišli do najboljših ukrepov zanje.
Srečanje se je zaključilo v pozitivnem vzdušju in z željo po več takšnih srečanjih, ki omogočajo medsebojno povezovanje, izmenjavo izkušenj ter iskanje sinergij in dobrih idej med slovenskimi prebojnimi podjetji.
Udeleženci so povedali, da naziv ambasador slovenskega gospodarstva razumejo kot veliko čast, a hkrati tudi kot veliko odgovornost, saj s tem v tujini ne zastopajo le sebe, ampak celotno državo. V skladu s trajnostno naravnano tematiko srečanja, jih je nekaj povedalo, kateri so najnovejši dosežki na področju trajnostnega razvoja.
Niko Medved, Plastika Skaza, d. o. o.: »Trajnostni razvoj je globoko zasidran v DNK našega podjetja. Živimo ga na vsakem koraku. V zadnjem letu smo na trg lansirali dva nova trajnostna produkta, Organko Daily, posodo za dnevno odlaganje bioloških odpadkov, ter Bokashi Organko Essential, zrakotesen kuhinjski kompostnik. Oba sta narejena iz popotrošniške reciklirane plastike, materiala, pridobljenega iz odpadkov izdelkov, vrženih v zabojnike za plastiko in plastično embalažo. V družino kuhinjskih kompostnikov s posebej trajnostno noto spada tudi napredna in inovativna rešitev Bokashi Organko 2 Ocean, ki je edini kuhinjski kompostnik na svetu, narejen iz na roko pobranih in recikliranih ribiških mrež. Na področju interne logistike vpeljujemo izmenljivo embalažo. Prav tako opravljamo izračun ogljičnega odtisa na ravni podjetja oziroma tudi pri lastnih izdelkih ter vseskozi stremimo k iskanju možnosti za zmanjševanje le tega.«
Matevž Kmet, ACIES BIO, d. o. o. »Naše podjetje deluje na področju raziskav in razvoja v panogi biotehnologije, ki je že sama po sebi naravnana trajnostno. Naše podjetje nenehno razvija rešitve, ki so posebej inovativne in trajnostne, ena od njih je novo razvita tehnološka platforma, ki omogoča uporabo metanola, katerega lahko dobimo iz CO2 iz ozračja ter iz zeleno pridobljenega vodika. Gre za tehnologijo, ki ni samo biotehnološka ter omogoča proizvodnjo velikega števila surovin in substanc na naravi prijazen način, temveč za izhodno surovino izrablja metanol, ki je pridobljen iz izpustov CO2. Gre za tehnologijo, ki bo spremenila samo panogo biotehnologije.«
Janez Rihtaršič, Domel, d. d.:« V našem podjetju trajnostne teme naslavljamo z več vidikov. Najbolj smo ponosno na razvoj trajnostnih izdelkov, saj ravno ti v fazi svojega obratovanja največ prispevajo k prihrankom električne energije in zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov. Tu bi izpostavil segment prezračevalnih naprav, ki delajo 24 ur na dan 7 dni v tednu in kjer lahko samo z našo proizvodnjo, če jih primerjamo s klasično, prihranimo preko 300 tisoč gigavatnih ur električne energije, to pa je enako številu kilometrov, ki jih 20 tisoč avtomobilov naredi v enem letu s svojo vožnjo.«
Iztok Podkrižnik, Podkrižnik, d. o. o.: »Trajnostni razvoj je v našem podjetju vseskozi zelo pomemben. Ukvarjamo se s pogonsko tehniko, vsi materiali, ki jih uporabljamo pri naših polizdelkih, komponentah in končnih izdelkih, se v 98 % lahko reciklirajo in ponovno uporabijo. Ker je naša vizija tudi e-mobilnost, veliko vlagamo v razvoj zelenih tehnologij, ukvarjamo se tudi z raziskovanjem novih materialov, predvsem polimerov, tako da pri naši produkciji in razvoju pogonov že v 30 % končnih izdelkov polimerji nadomestijo kovino, kar pomeni velik napredek pri prihranku energije.«
Mag. Marija Čebular Zajec, MGRT: »Slovenska podjetja so kar dobro pripravljena na trajnostni razvoj. Tudi Slovenska industrijska strategija 2021-2030 jih usmerja na to pot z vizijo zelenega, ustvarjalnega in pametnega razvoja in tudi na našem ministrstvu se trudimo, daj bi bili vsi javni razpisi usmerjeni v zeleni razvoj. Podjetja so se tudi identificirala s sloganom Green. Creative. Smart., tako da se pomikamo v trajnostno smer.«