Občinski svetniki Podčetrtka, Kozjega in Bistrice ob Sotli so na nedavni skupni seji v Podčetrtku sprejeli strategijo razvoja turizma do leta 2023. Kot je povedal župan Podčetrtka Peter Misja, so se za skupno strategijo odločili, ker so spoznali, da je razvoj turistične destinacije prevelik zalogaj za posamično majhno občino.
Osnovni namen strategije je po besedah Misje napraviti turistično destinacijo, ki se bo tržila pod destinacijsko znamko Podčetrtek, prepoznavno, da bi lahko od nje vsi dobro živeli.
Po površini meri destinacija Podčetrtek 181 kvadratnih kilometrov, ima 7700 prebivalcev, kar pomeni, da gre za manjše regionalno območje. Občine so zato strateško pristopile k oblikovanju enovite turistične destinacije.
Po oceni strokovnjakov je stopnja razvoja turizma, glede na turistični obisk omenjenih občin, zelo visoka. Ponudba je raznolika in temelji predvsem na naravnih danostih, med katerimi prevladujeta termalna voda in čista ter neokrnjena narava. Destinacija Podčetrtek prav tako razpolaga z bogato bero kulturnih virov in s srednje- do visokokakovostno turistično infrastrukturo.
Kot je razvidno iz strategije, turistična destinacija Podčetrtek sledi nacionalnim trendom razvoja turizma in je leta 2017 pristopila k Zeleni shemi slovenskega turizma, lani pa k projektom digitalizacije marketinga destinacije in oblikovanju petzvezdičnih butičnih turističnih doživetij.
Strategija je sestavljena iz treh sklopov, pri čemer prvi sklop zajema poglobljeno analizo turističnega okolja, drugi strateška razvojna področja in tretji del politiko ter ukrepe za celotno strateško obdobje.
Glede na stanje razvoja turizma ter upoštevajoč potrebe in želje turističnega gospodarstva in javnega sektorja je bilo oblikovanih sedem razvojnih področij, ki jim sledi sedem politik s skupaj 38 ukrepi. Ključna strateška usmeritev teži k profesionalizaciji turizma, ki je partnerski, in razpoložljive turistične vire valorizira drugače kot druge turistične destinacije, s čimer dosega trdno in odgovorno rast obsega turističnega prometa.
Cilj strategije je, da bo turizem v omenjenih treh občinah v letu 2023 dosegal višjo dodano vrednost, vključeval več lokalnega gospodarstva in pozicioniral destinacijo kot pomembno turistično regijo Evrope.