Ob izdanem gradbenem dovoljenju za prvi novomeški odsek južnega dela tretje razvojne osi je danes simbolno na trasi bodoče hitre ceste v Novem mestu potekala izjava za medije, na kateri so sodelovali župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, predsednik uprave družbe DARS Valentin Hajdinjak in predsednik Gospodarske zbornice za Dolenjsko in Belo krajino Marko Gorjup.
Ker gre za ključen prometni projekt Novega mesta, širše regije in celotne države, so se sogovorniki strinjali, da je potrebno vse napore usmeriti v čimprejšnji začetek gradnje. Kot je povedal gostitelj srečanja župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni, je gradnja obvoznice izjemnega pomena, saj se dnevno v Novo mesto, ki sicer nudi 25.000 delovnih mest, v službo izven novomeške občine pripelje okoli 13.000 ljudi, kar predstavlja velik izziv v vsakodnevnem prometu. »Izdano gradbeno dovoljenje je izjemno dobra novica za Novo mesto. Zavedamo se, da gradbenih del ne bo možno začeti pred polnomočnim gradbenim dovoljenem, zato si želimo, da bi vsi v tej regiji razumeli, kaj pomeni začetek gradnje novega mostu v Ločni za novomeški promet,« je povedal župan. Poudaril je še, da se je umeščanje trase obvoznice zaključilo leta 2012 in da tovrstnega dejstva ni moč spreminjati. »Ne želimo si, da bi potekali kakršnikoli postopki, ki bi odložili gradnjo te prepotrebne prometnice za Novomeščane in za vse ljudi iz te regije,« je še dodal.
Pri aktivnostih za izgradnjo južnega dela tretje razvojne osi od samega začetka sodeluje
Gospodarska zbornica za Dolenjsko in Belo krajino. Njen predsednik Marko Gorjup je v imenu gospodarstva izrazil veselje, da je bilo po večletnih prizadevanjih izdano gradbeno dovoljenje, in poudaril, da je gradnja štiripasovne ceste ključna za gospodarstvo Dolenjske in Bele krajine. »Brez primerne infrastrukture je težko pričakovati nove investicije tako tujega kot domačega gospodarstva. Sodoben cestni odsek bo brez dvoma vplival na odločitev podjetij, da bodo svojo dejavnost v regiji ohranjala in širila in ne odhajala v druga, gospodarstvu prijaznejša okolja. Nova cesta bo odprla vrata v Belo krajino, ki je odmaknjena od osrednje Slovenije, hkrati pa bo nov odsek pomembna rešitev prometnega kolapsa ob prometnih konicah v Novem mestu,« je povedal Gorjup.
Tretja razvojna os spada med tri najpomembnejše projekte Ministrstva za infrastrukturo.
Kot je povedal minister Jernej Vrtovec, so novico o pridobljenem gradbenem dovoljenju,
pri katerem je bilo veliko zapletov, sprejeli z veliko mero optimizma. »Želja ministrstva
je, da v nadaljevanju ne prihaja več do zapletov. Gradnje južnega dela 3. razvojne osi ni
več možno preprečiti. Naš interes je, da se omogoči lažja mobilnost ljudi in vzpostavijo
dodatne možnosti za gospodarski preboj Novega mesta in Bele krajine,« je izpostavil
minister.
Gradnja pet kilometrov dolgega odseka hitre ceste bo, kot pravijo na družbi DARS,
lahko stekla po pravnomočnosti gradbenega dovoljenja in zaključku izbora izvajalca del,
kar pričakujejo, da se bo zgodilo ob koncu zime. Kot je povedal predsednik uprave
družbe DARS Valentin Hajdinjak, je rok za izgradnjo štiri leta po uvedbi v delo. Pri
tem je poudaril, da bo gradnja organizirana na način, da bo sprejemljiva za okolje kot
prebivalce. »Vesel sem, da nam je uspelo doseči tudi to, da v času gradnje avtocestni
priključek ne bo zaprt kot je bilo sprva predvideno, temveč urejen s polovično zaporo.
Promet bo omejen, vendar bo potekal, kar bo prispevalo k večji mobilnosti in pretočnosti
prometa prebivalcev,« je še dodal predsednik uprave. Investicijska vrednost izgradnje
petkilometrskega odseka hitre ceste je 102,5 milijona evrov.
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec
O pomenu južnega dela ceste tretje razvojne osi
Novomeški župan Gregor Macedoni
O pomenu južnega dela ceste tretje razvojne osi in njegovem umeščanju
Predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak
O gradnji novomeške etape južnega dela ceste tretje razvojne osi in njenih vplivih
Predsednik Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Marko Gorjup
O pomenu južnega dela ceste tretje razvojne osi za območno gospodarstvo