Občina Šentjernej bi rada projekt nadomestnega mosta prek Krke v Mršeči vasi, ki se vleče od zaprtja starega odsluženega mosta leta 2014, končala do konca prihodnjega leta. Celotna naložba z okoliško infrastrukturo naj bi stala približno 2,5 milijona evrov. Pri tem poleg lastnih računa tudi na morebitna razpisna sredstva ali morebitno zadolžitev.
V Mršeči vasi so pri prečenju Krke zadnjih sedem let odvisni od nadomestnega vojaškega pontonska mosta, občina pa čaka na gradbeno dovoljenja za gradnjo novega dvosmernega mosta, je za STA povedal šentjernejski župan Jože Simončič.
Projektno dokumentacijo je izdelala Arhitektura Ljubljana. Po prejetju gradbenega dovoljenja, predvidoma v mesecu ali dveh, bosta sledila podroben popis naložbenih del in potrebnega gradiva ter objava izvajalskega razpisa. Če pri tem ne bo zapletov, pa bi gradnjo lahko začeli konec poletja in jo končali do konca prihodnjega leta, je ocenil župan.
Gre za prednostno naložbo in enega ključnih občinskih projektov. Pontonski most, ki ga občini posoja ministrstvo za obrambo, pa bi radi čim prej vrnili Upravi RS za zaščito in reševanje. Za zdaj je sicer dogovorjeno, da ga lahko pogojno uporabljajo do izgradnje novega mosta, je dodal.
Sicer pa bi radi s sodobnim mostom v Mršeči vasi, ki je pomemben predvsem zaradi dnevne delovne migracije, kmetovanja na obeh Krkinih bregovih in dostopa do dolenjske avtoceste, ob turistično zanimivi Krki in njeni okolici spodbudili razvoj tovrstne ponudbe.
Most bo namreč z boljšo povezavo do avtoceste omogočil hitrejši dostop do šentjernejskih kulturnih, naravnih in drugih zanimivosti ter do območja Gorjancev. Krko in drugo navedeno pa bi radi povezali v "samosvojo šentjernejsko zgodbo", je še opozoril Simončič.
Šlo bo sicer za jekleno konstrukcijo oz. za enoločni dvosmerni most brez podpore v rečni strugi. Resslov most, kot ga bodo poimenovali po izumitelju ladijskega vijaka Josefu Resslu (1795-1857), ki je med službovanjem na Šentjernejskem polju svoje prve poskuse opravljal pri Mršeči vasi, in njegovo okolico pa nameravajo zasnovati kot turistično zanimivost s poudarkom rečnega turizma.
Novi most so zasnovali v podjetju Gabrijelčič Arhitektura, po čigar podatkih naj ga izdelali kot enovito razpetino v razponu 60 metrov brez vmesnih podpor. Prekladna konstrukcija bo jeklena, temeljna pa železobetonska. Opore so lahko betonske in ograja tudi lesena. Zmogel bo nosilnost 40 ton.
Stari leseni most prek Krke v Mršeči vasi so sicer zaradi odsluženosti leta 2014 zaprli in nato nadomestili z začasnim vojaškim mostom. Pred tem so ga večkrat prenovili, najbolj pa je njegove osrednje stebre poškodovalo plavje, ki ga je narasla Krka prinesla ob poplavah leta 2010.
Ob njegovem predhodniku je med službovanjem na Šentjernejskem polju in v Kostanjevici na Krki svoje prve poskuse opravljal izumitelj ladijskega vijaka Ressel. Šentjernejsko kulturno-etnološko društvo Gallus Bartholomaeus je zato na mršeškem starem lesenem mostu postavilo skulpturo z dvojnikom Resslovega izvirnega ladijskega vijaka.
Simončič je ob robu pogovora za STA povedal, da se namerava po polovici mandata na čelu Občine Šentjernej na jesenskih volitvah vnovič potegovati za župansko mesto. "V županstvo ne greš zgolj za dve leti, in nelogično bi bilo, da vnovič ne kandidiram," je še pojasnil.