Kakšne spremembe bi lahko doletele novomeško tovarno Revoz, še ni znano. Revozov sindikalist Slavko Pungeršič je danes za STA povedal, da Revoza ni na seznamu za prestrukturiranje, s čimer so zadovoljni. Upa, da bo tako tudi ostalo.
Francoski avtomobilski proizvajalec Renault, pod katerega okrilje sodi tudi novomeški Revoz, je danes sporočil, da bo skladno z dve milijardi evrov vrednim varčevalnim programom v prihodnjih treh letih po svetu ukinil skoraj 15.000 delovnih mest, od tega 4600 v Franciji.
V francoskih tovarnah naj bi bil v prihodnje poudarek na strateških poslih, vezanih na električna vozila, lahka komercialna vozila, krožno gospodarstvo in inovacije z visoko dodano vrednostjo. Prav to naj bi predstavljalo temelj okrevanja.
Poleg tega naj bi francoski avtomobilski velikan 700 milijonov evrov prihranil z optimizacijo splošnih in tržnih stroškov.
Hkrati naj bi prihranke dosegel še s preusmeritvijo aktivnosti, pri čemer naj bi poskrbel za bolj primerno razporeditev virov. To naj bi zadevalo tako njegovo evropsko distribucijsko mrežo kot sistem na Kitajskem.
Varčevalni program, katerega implementacija naj bi bila skupaj vredna 1,2 milijarde evrov, bo vodstvo Renaulta zdaj predstavilo sindikatom. V Franciji se sicer že nekaj časa vrstijo zaskrbljeni odzivi delavcev in predstavnikov lokalnih oblasti, ki se bojijo odpuščanj.
Pred tovarno v južnem predmestju Pariza Choisy-le-Roi, ki naj bi jo do leta 2022 zaprli, se jih je po navedbah AFP danes zbralo okoli 100 zaposlenih, ki so vodstvu družbe očitali, da so za poslovne težave izvedeli iz medijev. "Novica o zaprtju tovarne je preprosto šokantna. Ne razumemo, kako je to mogoče," je dejal 52-letni Antonio Perez, ki v tovarni dela več kot 20 let.
Župan Didier Guillaume je dodal, da je zaprtje še posebej težko razumeti v luči dejstva, da je bila tovarna v njihovi občini vključena v projekte trajnostnega razvoja in je na tem področju izvajala tudi pilotne dejavnosti.
Predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard sicer zagotavlja, da je njihov cilj zagotoviti vzdržnost podjetja in njegov dolgoročen razvoj, tako da bo proizvajalec v prihodnjih letih ostal pomemben igralec v avtomobilski industriji.
Renault se sicer pogaja tudi s francosko vlado glede možnosti posojila v višini petih milijard evrov. A vlada pomoč pogojuje s tem, da bi delovna mesta in proizvodnja ostali v Franciji. Država pa podjetje tudi prepričuje, naj se pridruži evropski iniciativi za električne avtomobile. Francija ima v Renaultu 15-odstotni lastniški delež.
Zaradi pandemije novega koronavirusa se je v zadnjem času v hudih težavah znašla celotna avtomobilska industrija. Povpraševanje je namreč strmoglavilo, mnoga podjetja so morala začasno prekiniti proizvodnjo.