MLM, mariborska livarna, stečaj, delavci Svet24.si

Odpuščanja: Katera podjetja so se odločila za ...

turist_2 Svet24.si

Turist v Hitlerjevem rajhu

jaroslav haščak Necenzurirano

Bobinac, Smrekar in Mijatović prodajajo Športno ...

upravna enota tobacna sr Reporter.si

Tobačna je zlata jama za tega bogatega Slovenca: ...

matjaz kek mm Ekipa

Kek dobil vprašanje o Iličiću in Dragonsih, ...

nejc, zivljenje-na-tehtnici Njena.si

Nejc: Ostajajo tisti, ki želijo denar

thompson doncic Ekipa

Prizori, ki jih v NBA še ni bilo: Tako so v San ...

Novice

Reševalci si želijo novih helikopterjev

Piše: R.K.

Čas objave:
20.04.2022 12:40

Pri reševanju življenj je čas ključnega pomena, opozarjajo strokovnjaki. Reševalci opozarjajo, da bi lahko rešili več življenj, če bi imeli, tako kot drugod po Evropi, na razpolago helikopterje, namenjne izključno reševalcem. Z reševalcem Robertom Sabolom smo se pogovarjali o majhnih rumenih helikopterjih ter o tem, kako bi lahko z njimi rešili še več življenj.

Robert Sabol je povedal, da se velikokrat zgodi, da ekipe pridejo na kraj dogodka prepozno oziroma je bolnik ali poškodovanec prepozno prepeljan v bolnico. Reševalci želijo slediti načelu zlate ure, kar pomeni, da naj bi bil bolnik oz. poškodovanec v 60 minutah po nastanku nujnega stanja že v bolnici. Dodal je, da če je 45 minut le vožnje v eno smer in če prištejemo še oskrbo bolnika oz. ponesrečenca lahko vidimo, da smo daleč nad tem zlatimi 60 minutami. “Tukaj želimo te odzivne čase skrajšati, kar se da s helikopterjem, ki v 10 minutah prevozi 40 kilometrov,” je povedal Sabol. V njihovi reševalni verigi jim manjka moderna helikopterska reševalna služba.

Težava pri obstoječih helikopterjih Slovenske vojske je, da so vpeti v več služb, in sicer so to primerno reševanje, helikopterska nujna medicinska pomoč (HNMP), sekundarni prevozi, prevoz inkubatorja, gorsko reševanje in gašenje, občasno pa pomagajo tudi jamarski reševalni službi. Helikopter pa je hkrati lahko le na eni akciji in kot pravi Robert Sabol se je velikokrat zgodilo, da je šel helikopter reševati v hribe, zato ni mogel na cesto.

Mali rumeni helikopterji so glede na obstoječe helikopterje SV zmogljivejši kar se tiče pristajanja v urbanih okoljih, saj ne potrebujejo veliko prostora za pristanek, lahko pristanejo celo na avtocesti. Sabol dodaja, da je poleg tega ura letenja je do 2-krat cenejša kot pri vojaških helikopterjih. Cena teh helikopterjev je okoli devet milijonov evrov.

Slovenija bi minimalno potrebovala tri strateško postavljene baze, v katerih bi bili štirje helikopterji (v tem primeru je četrti rezerva za primer, če bi bil kateri v okvari, saj bi bi bile na tak način baze ves čas operativne, sicer pa bi se ga uporabljal za sekundarne prevoze in prevoz inkubatorja). Tako bi razbremenili helikopter SV, ki je zelo obremenjen v mesecih, ko je veliko ljudi v hribih.

Glavna baza bi bila v okolici Trebnjega, ki bi delovala 24 ur na dan, vzhodna v okolici Ptuja, baza zahod bi bila v okolici Idrije in Črnega vrha. Baze so strateško postavljene tako, da so postavljeni simetrični krogi, ki idealno pokrivajo Slovenijo tako, da se kateri koli del naše države doseže z 20 minutami letenja. Trenutno pa sta v Sloveniji dve bazi, na letališču Maribor in letališču Ljubljana. Zaradi tega je na kočevsko, belokranjsko in južno primorsko bistveno daljši nalet in je z današnjo postavitvijo nemogoče zagotavljati pravila zlate ure.

Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete v pripetih datotekah.

Robert Sabol, 1. del


Robert Sabol, 2. del


Robert Sabol, 3. del