Predstavniki projektnih partnerjev projekta MASTER 5 so v Frankfurtu prejšnji teden obiskali dve mojstrski šoli ter se seznanili s primeri dobre prakse modela mojstrskih šol.
V projektu sodelujejo Območna obrtno-podjetniška zbornica Krško, Občina Krško in Šolski center Krško-Sevnica, Hrvatska obrtnička komora,Obrtničko učilište – center izobraževanja odraslih, Regionalna razvojna agencija Bačka iz Novega Sada in Kroatische Wirtschaftsvereinigung e.V. (Hrvatska gospodarska zveza).
V Nemčiji je srednješolski izobraževalni sistem organiziran dualno, kar pomeni, da imajo dijaki dva dni v tednu teoretični pouk, tri dni pa praktični pouk pri obrtniku. Nadgradnja tega sistema je mojstrska šola, ki traja dve leti v obliki izobraževanja ob delu ali pol leta kot redno izobraževanje.
V sklopu študijskega obiska so predstavniki partnerjev obiskali Pokrajinsko strokovno šolo, ki je organizirana v sklopu Ceha avtoservisno remontnih dejavnosti za avtomobilski sektor, kjer jim je ravnatelj mojstrske šole Klaus Kapelke predstavil delovanje, organiziranost in kurikulum mojstrske obrtniške šole ter postopek opravljanja mojstrskega izpita za obrtnike. Ogledali so si šolo in oddelek za praktični pouk ter obiskali lokalnega obrtnika, ki je predstavil sodelovanje z mojstrsko šolo.
Obiskali so tudi Rajnsko-hessenško obrtno zbornico in center za izobraževanje, kjer jim je dr. Michael Naumann, vodja izobraževalnega oddelka, predstavil delovanje in organiziranost mojstrske šole, ki deluje v okviru zbornice, ter posebni program – kurikulum strojne in kovinske panoge.
Na podlagi te izkušnje bodo partnerji v okviru projekta pripravili dokument kot osnovo za oblikovanje modela mojstrske šole v državi posameznega partnerja po vzoru nemške mojstrske šole. Na podlagi analiz bodo pripravili izobraževalna izhodišča za pripravo kurikuluma. Prve rezultate bodo predstavili na dveh okroglih mizah, prva bo že spomladi.
Kot je poudarila Janja Starc z Območne obrtno-podjetniške zbornice Krško, vodilnega partnerja, so projektni partnerji v sklopu študijskega obiska v Frankfurtu pridobili pomembne informacije o modelu mojstrske šole, ki poudarja dualni sistem izobraževanja in kot takšen omogoča malim in srednje velikim podjetjem pridobiti usposobljen kader s praktičnimi znanji in veščinami. »Najboljšo prakso bomo uporabili za oblikovanje modela mojstrske šole vsake države partnerice. Na ta način zasledujemo cilj projekta - izboljšanje zaposljivosti mladih in prispevek k povečanju gospodarske konkurenčnosti,« je dodala Starčeva.
S projektom Master 5 se uresničuje tudi zgodba Zavezništva za mlade, ki jo je kot iniciator v Krško pripeljal poslanec Evropskega parlamenta Franci Bogovič, ki je tudi prisostvoval delu ogleda dobre prakse nemških mojstrskih šol v Frankfurtu.