Začetek gradnje tretje razvojne osi, ki je predvidena kot povezovalna cesta severne in jugovzhodne Slovenije z državnim avtocestnim križem, se po večletnih prizadevanjih vendar približuje, so pa začetek nekoliko oddaljili zahtevki za revizijo. Po zdajšnjih načrtih Darsa naj bi se gradnja na severnem in na južnem delu osi začela v letu 2020.
Med najpomembnejše odločitve za začetek gradnje severnega dela tretje razvojne osi, sprejete letos, spada poroštveni zakon. Vlada je predlog zakona o poroštvu za drugi tir in tretjo razvojno os potrdila 10. oktobra, predvideva pa za skupno do 777 milijonov evrov državnega poroštva. Poroštveni zakon po široki podpori v prvem branju v DZ zdaj čakata še drugo in tretje branje, kar je na dnevnem redu seje DZ, ki se je začela v ponedeljek.
Medtem se nadaljujejo tudi aktivnosti na južnem delu tretje razvojne osi, kjer so postopki najdlje za odsek od priključka na avtocesto Novo mesto vzhod do priključka Osredek. Tudi na postopek za izbiro izvajalca del na dveh sklopih tega odseka je Dars prejel zahtevke za revizijo. Za ta odsek mora Dars pridobiti tudi okoljevarstveno soglasje, ki je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja.
Trasa celotne tretje razvojne osi je sicer razdeljena na osem odsekov, ki se razvrščajo od mejnega prehoda Holmec na meji z Avstrijo do mejnega prehoda Vinica na meji s Hrvaško.