Na Mirni so DRSI, občini in izvajalci del podpisali 7,35 milijona evrov vredno pogodbo o prestavitvi regionalne ceste R1-215 Trebnje–Mokronog mimo Mirne. 1,85 km dolga sodobna cesta, t. im. obvoznica Mirna bo razbremenila krajevno središče predvidoma konec leta 2024.
»Zelo sem vesel, da je prišlo do tega dogodka, da smo danes podpisali pogodbo z izvajalci del, ki bodo jutri, pojutrišnjem gradili prepotrebno mirnsko obvoznico. Upam, da bo ta obvoznica v roku zgrajena, da ne bo nekih težav pri sami gradnji in da bomo zadovoljni tako v času gradnje tako kasneje, ko bomo to obvoznico uporabljali vsi na relaciji Mirna-Trebnje, Mirna-Sevnica oziroma vsi tisti, ki to obvoznico nujno potrebujemo,« je povedal župan Dušan Skerbiš.
Marca 2012 je Občina Mirna začela prve intenzivne aktivnosti za izgradnjo prepotrebne obvoznice, ko je po pooblastilu takratne Direkcije RS za ceste in s soglasjem sosednje občine Šentrupert prevzela vodenje oziroma pripravo dogovorjenih aktivnosti za projekt t. i. obvoznica Mirna. Po vseh sprejetih prostorskih podlagah in izdelanih študijah, po usklajevanjih in pridobljenih soglasjih, je bil januarja letos podpisan sporazum o sofinanciranju naložbe, na podlagi katerega je razdeljena tudi naložba v danes podpisani pogodbi – DRSI bo prispeval 7,25 milijona evrov, Občina Mirna 100 tisoč evrov. »Če je občina pripravljena priskočit in sokrajanom, ki so tangirani ob neki izgradnji, predstavit zadevo s svoje strani in da se uredijo zemljiškoknjižne stvari, je to velikega pomena. Pogodba je podpisana za celotno traso. Do konca letošnjega leta bomo vložili za drugo etapo in potem naprej za pridobitev gradbenega dovoljenja. Bomo stremeli k temu, da bi se lahko gradilo kar postopoma naprej do konca, ker vemo, da rok ni pretirano dolg. Ampak ga bo pa treba spoštovat,« je po podpisu pogodbe povedal v. d. direktorja DRSI Bojan Tičar.
Prva faza nove ceste, in sicer od vstopa na Mirno s trebanjske smeri do železniške postaje, vključno s prvim od treh na trasi načrtovanih krožišč, mora biti skladno s pogodbo zgrajena do konca leta 2023; v načrtu so tudi trije mostovi (prek Zabrščice, Sotle in Mirne) ter sedem cevnih prepustov. »Glavni izzivi pri gradnji so: prvi in največji, da bo potekala gradnja v urbanem okolju in bo treba v čim večji meri zagotavljati nemoten dostop do vseh objektov in zagotavljati urejeno komunalno infrastrukturo. Drugi izziv je, da poteka gradnja ob sotočju rek in potokov in se soočamo z razmočenim terenom, zato bo obvoznica narejena na napisu, na 55 tisoč kubikih nasipnega materiala. Zgradili se bodo trije premostitveni objekti, največji med njimi v razponu 60 metrov,« je pojasnil Martin Gosenca, predsednik uprave novomeškega podjetja CGP d. d., ki je vodilni partner skupine izbranih izvajalcev del, v kateri sta še podjetji Komunalne gradnje d.o.o. iz Grosuplja in Gradnje d.o.o. Boštanj.
Gradbeno dovoljenje za prvo fazo je pravnomočno, tako da je uvedba v delo načrtovana v desetih delovnih dneh po današnjem podpisu pogodbe. V imenu naročnika jo je podpisal v. d. direktorja DRSI Bojan Tičar, v imenu sofinancerjev župana občin Mirna in Šentrupert, Dušan Skerbiš in Andrej Martin Kostelec, v imenu izbranih izvajalcev del pa predsednik uprave CGP d.d. Martin Gosenca in direktorja podjetij Komunalne gradnje d.o.o. iz Grosuplja Viktor Dolinšek in Gradnje d.o.o. Boštanj Jernej Povše.