Mestna občina Novo mesto in podjetje CGP sta danes podpisala pogodbo za gradnjo brvi prek Krke in poti za pešce ter kolesarje v Irči vasi. Naložba bo skupaj z davkom stala nekaj manj kot 2,11 milijona evrov. Evropski kohezijski sklad in država bosta zanjo prispevala nekaj manj kot 880.000 evrov. Dela nameravajo končati v 14 mesecih.
Novomeški župan Gregor Macedoni je ob podpisu v Novem mestu povedal, da so potek gradnje razdelili v dva koraka. V prvem bodo med drugim zgradili podporno konstrukcijo in napeli prvo kablovje ter geotehnična sidra. Položili bodo vnaprej izdelane betonske elemente in izvedli preostalo potrebno napenjanje kablov in sider.
V drugem koraku bodo namestili ograjo, uredili razsvetljavo in rečne brežine, namestili bodo urbano opremo in opravili še druga potrebna dela. Ta naj bi začeli te dni in jih končali septembra prihodnje leto, je dejal župan.
Po podatkih novomeške občine bodo 42 centimetrov debelo in štiri metre široko mostno konstrukcijo na obeh rečnih bregovih zasidrali v betonska bloka. Ta bodo utrdili s trajnimi geotehničnimi sidri, zasidranimi v skalno osnovo.
Most bo brez podpor v rečni strugi in se reke ne bo dotikal, Krko pa bo premoščal z enim nekaj več kot 120-metrskim razponom. Na rečnih bregovih ga bodo mehko oz. brez opornikov ali visokih nasipov priključili na brežino.
Njegova najnižja točka bo približno štiri metre nad gladino stoletnih voda. Zgradili ga bodo po tehnologiji nateznih trakov. Tanko betonsko konstrukcijo bodo položili na jeklene vrvi, ki bodo potekale v obliki verižnice. S prednapenjanjem s kabli znotraj betonskega preseka pa bo pohodna konstrukcija dobila večjo togost in bo manj občutljiva za dinamično obtežitev.
Po Macedonijevih besedah bodo z brvjo in kolesarsko potjo na navedenem mestnem območju zaokrožili kolesarske in povezave za pešce. Povezali jih bodo tudi z načrtovano regionalno kolesarsko povezavo Novo mesto-Straža.
Most so zasnovali v podjetjih Ponting inženirski biro in Pipenbaher inženirji. Njun direktor Marjan Pipenbaher je ob podpisu projektantske pogodbe opozoril, da bo brv v Irči vasi "konstrukcijsko zelo inventivna" in bo kot taka novost na Slovenskem. Pristavil je, da bodo po podobni zasnovi gradili tudi vzporedni most za pešce in kolesarje na novomeški vzhodni obvoznici v Ločni. Pri načrtovanju obeh pa so skušali čim manj posegati v Krkino naravno okolje.
Z omenjeno brvjo in potjo za pešce ter kolesarje bodo Novomeščani tudi obnovili nekdanjo oz. zgodovinsko povezavo Krkinih bregov na tem mestu. Streljaj proti rečnemu toku od mesta nove brvi je namreč do pred več kot pol stoletja Krko prečil rečni brod. Ta je tudi sosednjo vas poimenoval za Brod.