Po prenovljenem, nekaj več kot 12-kilometrskem odseku železniške proge med Kočevjem in Ribnico, ki so ga začeli prenavljati oktobra 2016, bo jutri zapeljal prvi tovorni vlak. Uradno odprtje odseka za tovorni promet bo nekaj po poldnevu na železniški postaji Kočevje.
Potniški promet pa bo po končanju zadnjih prenovitvenih del po skoraj pol stoletja vnovič možen sredi prihodnjega leta. Na direkciji celoten projekt modernizacije železniške proge od Grosupljega do Kočevja skupaj z davkom ocenjujejo na nekaj manj kot sto milijonov evrov.
Gradbeni del modernizacije proge Grosuplje-Kočevje oz. drugo prenovitveno fazo, ki je obsegala prenovo odseka med Ribnico in Kočevjem, so na direkciji končali konec lanskega leta, s čimer so v gradbenem smislu končali prenovo celotne kočevske železniške proge.
Zdaj se ukvarjajo še z zadnjo oz. s tretjo prenovitveno fazo, ki obsega zamenjavo in posodobitev signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov. Ta dela bodo končali sredi prihodnjega leta in s tem na progi Grosuplje-Kočevje omogočili še vnovični redni potniški promet.
Na tovorni in potniški železniški promet računajo tudi v Yaskawini tovarni robotov v Kočevju, ki so jo uradno odprli v ponedeljek.
Prenova dotrajane kočevske železniške proge traja že od leta 2008. Prvih 26 kilometrov proge na odseku Grosuplje-Ortnek so sicer prenovili leta 2011, leta 2013 je sledila nadgradnja devetkilometrskega odseka Ortnek-Ribnica.
Traso železniške proge med Ljubljano in Kočevjem, ki je pospešila predvsem izvoz rjavega premoga, lesa in lesnih izdelkov iz kočevsko-ribniške doline ter tamkajšnji gospodarski razvoj, so določili leta 1887, prvi vlak pa je po njej zapeljal 24. julija 1893.