Po novem lesenem mostu, s katerim so v Cerkljah ob Krki nadomestili njegovega stoletnega odsluženega predhodnika, so danes sprostili promet. Naložba bo skupaj s prestavitvijo in položitvijo vodovoda pod Krkino strugo z drugimi stroški in davkom brežiško občino stala približno 730.000 evrov. Z 200.000 evri jo bo podprlo ministrstvo za obrambo.
Po podatkih brežiške občine bo samo prenova oz. gradnja tega 108-metrskega mostu, ki ob robu omenjenega kraja preči Krko, skupaj z davkom stala nekaj manj kot 660.000 evrov.
Pri gradnji novega mostu so sicer po odstranitvi stare konstrukcije zamenjali vse dele lesene nosilne konstrukcije, terenska dela pa so začeli januarja.
Brežiški župan Ivan Molan je ob podpisu izvajalske pogodbe junija lani povedal, da bo obrambno ministrstvo naložbo podprlo zaradi delovanja vojaškega letališča v Cerkljah ob Krki oz. po odškodninskem dogovoru o sofinanciranju lokalne infrastrukture.
Po podatkih brežiške občine so pri gradnji zamenjali glavne dele lesene nosilne konstrukcije oz. lesene pilote, vodoravne povezave pilotov, prečnike, mostnice, mostni povozni parket in mostno ograjo.
Z jeklenimi nosilci so zamenjali lesene vzdolžnike, ki povezujejo pilote. Ti so sicer omogočili okrepitev nosilnosti tega mosta z dozdajšnje 3,5 tone na 15 ton. Leseni cestiščni parket je iz smrekovine, vsi preostali leseni deli pa iz hrastovine. Pri prenovi mostu, ki velja za kulturni spomenik, so upoštevali kulturno-varstvene smernice, so še dodali na brežiški občini.
Predhodni leseni most, ki je Krko prečil ob Cerkljah ob Krki, so po lokalnih podatkih zgradili leta 1922, njegovega odprtja 8. oktobra omenjenega leta pa se je udeležilo približno 6000 okoličanov. Za most so porabili skupaj 220 kubičnih metrov hrastovine. Šlo naj bi sicer za enega od 12 še prevoznih lesenih mostov v državi.
Datum odprtja izvirnega mosta prek Krke je krajevna skupnost Cerklje ob Krki izbrala za krajevni praznik.