Od 8. do 14. marca bo potekala nacionalna preventivna akcija Varnostni pas. Ambasador akcije je košarkarska legenda Marko Milič.
Akcija je namenjena opozarjanju na pomembnost pripetosti z varnostnim pasom vseh potnikov v vozilu na vsaki, tudi najkrajši poti ter povečanju deleža pripetosti z varnostnim pasom. Agencija za varnost prometa je namreč z nedavno terensko raziskavo z opazovanjem stopnje pripetosti voznikov motornih vozil ugotovila, da še vedno preveč voznikov ne uporablja varnostnega pasu.
Z raziskavo so na terenu preverjali, kakšno je stanje uporabe varnostnega pasu pri voznikih motornih vozil na vpadnicah v 11 mestnih občinah. V dveh intervalih, jutranjem in popoldanskem, so v času zgolj štirih ur zabeležili kar 2.184 voznikov, ki med vožnjo niso bili pripeti. Zaskrbljujoče je tudi ugotovljeno število nepripetih voznikov v Novem mestu, saj predstavljajo kar 15 % vseh kršiteljev. V jutranji konici od 1.250 novomeščanov kar 165 voznikov ni bilo pripetih z varnostnim pasom, v popoldanski konici pa so se odrezali malce bolje a še vedno je bilo 166 voznikov od ustavljenih 2.519 nepripetih in je tako Novo mesto pristalo na neslavnem prvem mestu lestvice nepripetih voznikov.
Po statističnih podatkih kar tretjina od lani umrlih voznikov na naših cestah ni uporabljala varnostnega pasu. Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico. Uporaba varnostnega pasu je predpisan in nujni sestavni del varne vožnje. Dokazano rešuje življenja. Z močjo rok in nog bi se lahko zadržali v sedežu le pri trku s hitrostjo do 7 km/h. Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico, skoraj za toliko se zmanjša tveganje hudih poškodb in skoraj za četrtino tveganje nastanka lažjih poškodb tako pri voznikih kot pri sopotnikih.
Agencija za varnost prometa je zato z namenom ozaveščanja vseh udeležencev v prometu k pomenu pripetosti za objave na spletu in družbenih omrežjih posnela nov preventivni videospot s košarkarsko legendo Markom Miličem, ki poziva: »K prometni varnosti prispevaj tudi ti, vozi odgovorno in se pripni!«
V času nacionalne akcije bo Agencija za varnost prometa po vsej Slovenija razdelila preko 10.000 informativnih gradiv, s katerimi bodo voznike spomnili na pomen uporabe varnostnega pasu in odgovornost za varnost vseh potnikov v vozilu. V akciji sodeluje 72 občinskih svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
Agencija že 16. leto uspešno izvaja projekt Pasavček. V letošnjem letu v projektu sodeluje kar 1.176 skupin in oddelkov, skupno pa preko 22.500 otrok iz 126 slovenskih občin. S projektom Pasavček otroke in starše spodbujajo k uporabi varnostnih pasov ter pravilni in dosledni uporabi otroških varnostnih sedežev med najmlajšimi udeleženci v prometu, torej pri otrocih, manjših od 150 cm. Slogan projekta otrokom in staršem jasno sporoča: »Red je vedno pas pripet!« Za namene akcije bodo vsi sodelujoči prejeli preventivna gradiva, prilagojena tej starostni skupini. Otroci bodo pod mentorstvom učiteljev in vzgojiteljev spremljali pripetost vseh potnikov v vozilih med vožnjo ter si tako lahko prislužili nagrade. Ko bodo epidemiološke razmere to omogočale, bodo nadaljevali z aktivnostmi spoznavanja različnih otroških sedežev, zakaj je pomembno, da smo na vsaki vožnji pripeti, kako se varno vesti v prometu.