MLM, mariborska livarna, stečaj, delavci Svet24.si

Odpuščanja: Katera podjetja so se odločila za ...

Simon Popek, Miša Molk Svet24.si

Ljubitelji filmov spet prišli na svoj račun

Boris Kupec 2022 Necenzurirano

Po našem razkritju razveljavili 30-milijonski ...

dzani stojakovic novo mesto rom Reporter.si

V Novem mestu se hvalijo: To je Rom Đani, ki hodi...

matjaz kek mm Ekipa

Kek dobil vprašanje o Iličiću in Dragonsih, ...

anja-malešič, kmetija, terapevtka Njena.si

Tragična nesreča, o kateri Anja ne govori pred ...

pogacar Ekipa

Ko sem videl, kako se Pogačar obnaša ... Bil mu ...

Novice Ljubljana/Novo mesto

Na vozilih obvezna zimska oprema

Piše: STA

Čas objave:
15.11.2019 07:56

Od 15. novembra, pa do 15. marca prihodnje leto morajo biti vsa vozila opremljena z obvezno zimsko opremo. Ta pozimi, ko so vremenske razmere nepredvidljive, predstavlja temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu, so opozorili na ljubljanski policijski upravi.

V skladu z zakonodajo se na slovenskih cestah pozimi kot ustrezna zimska oprema šteje, da je vozilo opremljeno s štirimi zimskimi pnevmatikami. Alternativa temu so letne pnevmatike, če ima voznik v prtljažniku še snežne verige. Ustrezno opremljeno mora biti tudi priklopno vozilo.

Kot so opozorili na Policijski upravi (PU) Ljubljana, morajo udeleženci v prometu, predvsem pa vozniki motornih vozil, v zimskem času računati na možnost hitrih sprememb voznih razmer. Od danes naprej pa bodo policisti ob svojem rednem delu pri nadzoru cestnega prometa preverjali tudi opremljenost vozil s predpisano zimsko opremo.

Primerna oprema avtomobila, ko temperature padejo pod sedem stopinj Celzija, so le kakovostne zimske pnevmatike, poudarjajo na AMZS. Zimske pnevmatike imajo poleg opazno globjega profila in lamel za boljši oprijem tudi drugačno gumeno zmes, ki je namenjena nizkim temperaturam. Po navedbah AMZS zmes letnih pnevmatik pri nizkih temperaturah otrdi, posledično pa se poslabšata oprijem in vodljivost vozila.

Razliko med zimsko in letno pnevmatiko ponazarjajo tudi z dolžino zavorne poti. Po podatkih AMZS je pri hitrosti 50 kilometrov na uro zavorna pot v snegu z zimskimi pnevmatikami 31 metrov, z letnimi pa 62 metrov. Na poledeneli cesti pa je pri hitrosti 30 kilometrov na uro zavorna pot z zimskimi pnevmatikami 57 metrov, medtem ko je z letnimi 68 metrov.

"Ti dodatni metri lahko pomenijo razliko med življenjem in smrtjo," v sporočilu AMZS navajajo besede odgovornega urednika Motorevije Blaža Poženela.

Poženel pa obenem izpostavlja, da vozniki nikakor ne smejo pozabiti, da priprava vozila na zimo ne pomeni le menjave pnevmatik. Tako je ob prihodu nižjih temperatur potrebno zamenjati letno tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla z zimsko ter preveriti delovanje akumulatorja, poškodbe in obrabo metlic brisalcev.

"Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Dobra vidljivost je namreč eden ključnih pogojev za varno vožnjo, vemo pa, da je vidljivost v deževnih in meglenih razmerah ter ob sneženju slabša kot sicer. K temu doda svoje še krajši dan," še opozarja Poženel.