V mirnskem domu Partizan so včeraj pripravili javno obravnavo dopolnjenega osnutka Občinskega podrobnega prostorskega načrta za prestavitev regionalne ceste R1-215. Gre za nekdanjo obvoznico.
(Foto: Lapego)Ko je Občina Mirna dobila pooblastilo takratne DRSC in Občine Šentrupert, so govorili o gradnji obvoznice mimo Mirne. Novembra lani so tako pripravili neformalno predstavitev idejnega projekta obvoznice, ki so ga nato dopolnili in včeraj ponovno predstavili na javni obravnavi v domu Partizan na Mirni, javna razgrnitev dopolnjenega osnutka pa se bo zaključila 29. junija. Takrat se izteče tudi rok za predloge in dopolnila občanov oziroma druge zainteresirane javnosti.
"Na zadnjem sestanku recenzijske komisije, ki je obravnavala predlog idejne rešitve te bodoče regionalne ceste, je ta komisija sprejela stališče, da je prav, da se obvoznica preimenuje v prestavitev zdajšnje regionalne ceste skozi Mirno. To prinaša številne možnosti priključevanja posameznih pravnih in fizičnih oseb, sicer pa bi bile težave, kako bi številne priključke navezali na bodočo cesto. Bi bili zelo redki. In to je pravzaprav velik plus. Hkrati pa upam, da na ta način prej in lažje pridemo do načrtovanega projekta izgradnje te ceste," pojasnjuje prednosti regionalne ceste pred obvoznico mag. Štefan Velečič, ki na Občini Mirna skrbi za okolje in prostor. (- pripeta tonska izjava mag. Štefana Velečiča)
Gre za 1.750 km dolgo cesto, ki bi razbremenila center Mirne, z njeno izgradnjo pa bi se sprostilo eno od ozkih grl na cesti Trebnje-Sevnica. Naložba, ki v večjem delu teče po ozemlju mirnske občine, 450 m pa po šentruperski občini, je ocenjena na približno 3 milijone evrov, ki jih mora preko načrta razvojnih programov zagotoviti država. Del sredstev pa zagotovita lokalni skupnosti, in sicer za izgradnjo pločnikov in javne razsvetljave ob tej cesti znotraj naselja. Do konca leta naj bi OPPN potrdila oba občinska sveta, potem pa bo imela država dokument, na podlagi katerega lahko projekt uvrsti v državne razvojne načrte, zapre finančno konstrukcijo in odkupi potrebna zemljišča, pridobi gradbeno dovoljenje in začne z deli. Na trasi ob železniški progi, ki bi se na obstoječo regionalno cesto priključila nasproti domačije Butara, je sicer večina zemljišč v občinski in državni lasti.
Na včerajšnji javni obravnavi je Bojan Papler iz Direkcije RS za infrastrukturo povedal, da se na področju investicij v prometno infrastrukturo obetajo boljši časi, tako so že začeli s pripravo projekta rekonstrukcije državne ceste R1-215, in sicer tistega najslabšega odseka ceste pod Rojami. Povedal je, da bo že letos opravljena parcelacija zemljišč, stekli bodo postopki za odkupe potrebnih zemljišč, po sprejetju državnega proračuna za leto 2016 pa naj bi z deli prihodnje leto tudi začeli. Rekonstrukcija bo izvedena tako, kot je to predvideno v projektni dokumentaciji, ki jo je Občina Mirna oddala državi v recenzijo. Cesta bo na tem delu, na dolžini 460 m, imela pločnik, javno razsvetljavo in odstavni (zavijalni) pas za naselje Roje II.