Leseni most na Brodu v Podbočju, prek katerega je Direkcija RS za infrastrukturo zaradi načetosti mostne konstrukcije avgusta lani omejila ves avtomobilski promet, sredi decembra pa začela začasna vzdrževalna in sanacijska dela, so včeraj odprli za lažja vozila. Gre sicer za začasno rešitev, novo pa že snujejo, je dejal krški župan Miran Stanko.
Stanko je za STA danes povedal, da je mostna konstrukcija, ki je po sanaciji zmožna le 3,5-tonske obremenitve, tako načeta in trhla, da se je ne bo dalo popolnoma prenoviti in bo treba zanjo iskati drugačno rešitev.
Ker na Brodu potrebujejo most z nosilnostjo vsaj 40 ton, je kot edino možno rešitev navedel betonsko izvedbo, čemur pa glede na to, da je stari most spomeniško zaščiten, nasprotuje Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije.
Ker je temu tako, se na krški občini z direkcijo za infrastrukturo dogovarjajo, hkrati pa že potekajo nekatere dejavnosti, da bi sprojektirali in zgradili nov betonski most. Tega bi lahko postavili nekje v bližini starega ali pa novi most oblekli z lesom, tako da bi dajal videz lesenega.
Župan izvedbo projekta oz. gradnjo novega mosta, ki ga je glede na gradnjo podobnih mostov prek Save v grobem ocenil na približno 2,5 milijona evrov, pričakuje v prihodnjih petih letih ali morda tudi prej. Šlo bo sicer za državno naložbo, pri kateri bo Občina Krško sodelovala s približno tretjinskim deležen, je še napovedal Stanko.
Direkcija za infrastrukturo je v četrtek sporočila, da so leseni most prek Krke na Brodu pri Podbočju na regionalni državni cesti R3-671, odsek 2237 Križaj-Podbočje-Šutna, odprli za promet.
Most so na podlagi odločbe Inšpektorata RS za infrastrukturo pred tem zaprli za ves promet, na podlagi mnenja zavoda za varstvo kulturne dediščine in s soglasjem inšpektorata pa so opravili vzdrževalna dela za zagotavljanje prometne varnosti na mostu.
Včeraj so nato izvedli komisijski in kontrolni inšpekcijski pregled, na podlagi katerega je inšpektorat podal soglasje za odprtje in prevoznost mosta skladno s postavljeno prometno signalizacijo, so še sporočili z direkcije.
Po njenih podatkih gre sicer za starejši leseni most, ki so ga uvrstili visoko na seznam objektov za sanacijo. Most pri Podbočju je vpisan v register kulturne dediščine, kar je treba upoštevati tudi pri vseh nadaljnjih postopkih upravljavca, so še opozorili.
Domačini, ki so bili primorani med sanacijo mosta Krko prečkati prek dokaj oddaljenih mostov v Cerkljah ob Krki ali Kostanjevici na Krki, so sicer na odsluženost mostu v Podbočju in na nujnost njegove prenove večkrat opozorili, na krški občini pa so se ob njegovem zaprtju za STA odzvali, da od države pričakujejo čimprejšnjo in ustrezno rešitev te težave.