V začetku maja se bo začela dolgo pričakovana ureditev od obstoječega krškega mostu skozi staro mestno jedro do Hočevarjevega trga. V roku dveh let bo tako stari del mesta zaživel v novi, sodobni podobi skupaj z lepšim in urejenim vstopom vanj.
Pogodbo za začetek gradbenih del sta danes svečano podpisala župan občine Krško mag. Miran Stanko in predsednik uprave družbe Kostak Miljenko Muha ter s tem mestu, občanom in bodočim obiskovalcem simbolično odprla vrata v novo prihodnost.S celovito prenovo Zatona, Dalmatinove ulice in glavne ulice CKŽ skozi staro mestno jedro, Občina Krško pristopa k oblikovanju urejenega, poslovno in stanovanjsko zanimivega območja z javnimi površinami, ki bodo vzpostavile nove možnosti združevanja in povezovanja.
Z deli na terenu bomo predvidoma začeli maja, ko bo najprej steklo urejanje ulice CKŽ od fakultete na Hočevarjevem trgu proti notranjosti. Zaton, območje tik pred vstopom v staro mestno jedro, pa bo prve ureditve dočakalo v juniju, ko bo promet stekel tudi po delu nove obvoznice na levem bregu Save, ki povezuje nov most pri HE Krško s cesto pod obstoječim krškim mostom pri podjetju Vipap.
Zaton: nov trg, prestavitev ceste, zaščita mesta pred stoletnimi vodami
Zaton bodo predvidene ureditve oblikovale v trg s klopmi za posedanje, zasajena bodo drevesa, postavljena fontana, urejene bodo pešpoti in kolesarske steze, pojasnjuje skrbnik projekta Niko Somrak. Pomembna bo tudi preureditev obstoječe in prestavitev glavne ceste bližje k Savi, s čimer bodo stanovanjski in poslovni objekti na tem območju dobili nov, večji življenjski prostor. Istočasno bo Občina Krško na tem območju stanovalce s finančnimi spodbudami poskušala motivirati k obnovi fasad, da bi lahko skupaj pripomogli k lepši podobi mesta.
Projekt Zatona je pomemben tudi zaradi ureditev, ki bodo prispevale k varovanju starega mestnega jedra pred poplavami. V tem delu se v investicijo vključuje javno podjetje Infra, ki bo v sklopu ureditev Hidroelektrarne Krško izvedlo rekonstrukcijo in dvig ceste z vsemi komunalnimi vodi ter zgradilo črpališče za odvod vseh voda v Savo. Kot pojasnjuje direktor podjetja Infra, mag. Vojko Sotošek, bodo z deli začeli predvidoma junija, trenutno je v zaključni fazi javni razpis za izbor izvajalca, dela pa bodo načeloma zaključili prihodnjo pomlad.
V sklopu poplavno varovalnih ukrepov torej sledi prestavitev obstoječe ceste v Zaton-u od nabrežine Trške gore proti Savi v dolžini 350 metrov in rekonstrukcija in nadgradnja obstoječega zidu po celotnem obsegu starega mesta Krško od Valvasorjevega nabrežja do novo predvidenega peš mostu preko reke Save. V zaledju omenjenega cestišča bo izvedeno novo črpališče (pri cvetličarni Kerin) za potrebe prečrpavanja voda ter morebitnih poplav mestnega jedra. Zelo pomembno je, da se bo z izvedbo vseh načrtovanih ureditev s projektom v Zatonu staro krško mestno jedro poplavno zaščitilo in varovalo pred zalednimi in stoletnimi vodami, kar je v času večjih padavin in visokih voda do sedaj vedno predstavljalo največjo težavo.
V času gradnje bo veljal spremenjen prometni režim, vozila bodo v smeri Brestanica-Sevnica na levem bregu mesta usmerjena na novo obvoznico Krško, medtem, ko bodo vozila v smeri Krško-Brežice usmerjena ob gradbiščni ureditvi skozi del starega mestnega jedra. Ko bo nova obvoznica skupaj z izgradnjo tretjega mostu v Žadovinku v celoti zaključena, bo rekonstruirana državna prometnica Drnovo-Celje prevzela značaj lokalne ceste.
Dalmatinova ulica in CKŽ – po novem brez nivojskih razlik
Zanimivo je, da bo glavna ulica skozi staro mestno jedro urejena v enem nivoju, torej brez višinskih razlik med cestiščem, pločniki in parkirišči. V nadaljevanju sledi izgradnja križišča tik pred vstopom na Dalmatinovo ulico, kjer bosta dve parkirišči, eno med njimi celo dvoetažno. Tudi Dalmatinova ulica predvideva ureditev parkirišč, pešpoti, zelenih površin, parkirišč za kolesa in motorje. Predvidena so tudi mesta za postavitev parkomatov in polnilna mesta za električne avtomobile.
Obnova se od tu nadaljuje po cesti CKŽ, kjer gre za ureditev kompletnega vozišča, obnovo komunalnih vodov, izdelan bo tudi temelj za bodoči peš most preko Save, urejena bodo avtobusna postajališča, javna razsvetljava in vzpostavljena hortikulturna zasaditev, s čimer bo s povečanim obsegom zelenih površin mestno jedro postalo prijaznejše.
Zaradi vzpostavitve novih in ustreznejših standardov na področju gospodarske javne infrastrukture, v obnovi velik pomen vidi tudi podpisnik gradbene pogodbe, predsednik uprave družbe Kostak, Miljenko Muha. V sklopu projekta bomo obnovili obstoječi vodovod v Zatonu, na Dalmatinovi ulici in CKŽ ter zgradili skoraj kilometer novega vodovoda, prenovljena pa bo tudi meteorna in fekalna kanalizacija, je še povedal. Ob današnjem podpisu je izrazil tudi zadovoljstvo nad tem, da je izvedba pripadla podjetju iz lokalnega okolja, seveda na osnovi javnega natečaja kjer je bil Kostak izbran kot najugodnejši ponudnik.
Financiranje
3,1 mio evrov vreden projekt urejanja Zatona, ulice CKŽ in Dalmatinove ulice, bo Občina Krško pretežno gradila s pomočjo evropskih sredstev. 1,8 mio evrov investicije tako predstavljajo sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2012-2014. 750.000 evrov bo prispevala država, preostanek pa Občina Krško. Poleg tega bo Občina na vstopu v staro mestno jedro, dodatno in v celoti financirala izgradnjo garažne hiše s 85. parkirnimi mesti v ocenjeni vrednosti 530.000 evrov.
Poplavno varovalne ureditve, ki jih bo izvedlo javno podjetje Infra, so prav tako financirane posebej in sicer v sklopu gradnje Hidroelektrarne Krško, v okvirni ocenjeni vrednosti 3-treh mio evrov.
Celotna vrednost investicije, ki jo v sklopu urejanja mestnega jedra načrtujemo v prihodnjih dveh letih tako znaša približno 6,6 mio evrov.