Končanje novembra lani začete modernizacije zadnjega nekaj manj kot dvokilometrskega makadamskega odseka ceste med Sevnico in Planino, ki poleg občin Sevnica in Šentjur povezuje kozjansko, obsoteljsko ter posavsko območje, so podaljšali do konca junija prihodnje leto. Razlog za podaljšanje del, ki bi jih morali končati novembra, je neugoden teren.
V Direkciji RS za infrastrukturo so navedli, da pogodbena vrednost naložbe znaša nekaj manj kot 2,7 milijona evrov in da so končanje del podaljšali zaradi "neugodnih geomehanskih lastnosti hribine", saj morajo konstrukcije, ki varujejo vozišče, prilagajati novem terenskim razmeram.
Zaradi slabe kakovosti zaledne hribine se je bistveno povečal obseg del na obeh armirano-betonskih kasetnih konstrukcijah, zaradi slabe stabilnosti zdajšnje podporne konstrukcije pa morajo te nadomestiti z novimi.
Ker omenjenih del med zimo ne morejo opraviti, je treba gradnjo začasno prekiniti, zaradi vsega navedenega pa so rok za izvedbo del podaljšali do konca junija 2019, so pojasnili.
Iz direkcije so sicer že januarja sporočili, da lani začeto gradnjo ovirajo neugodne vremenske razmere. Prenovo omenjenega in enega redkih preostalih makadamskih odsekov na slovenskih državnih cestah so sicer večkrat prestavili, njen začetek pa je dodatno zavrl revizijski zahtevek pri izboru nadzornega inženirja.
Ob napovedi modernizacije tega cestnega odseka so navedli, da naložba obsega gradnjo novega vozišča in podpornih zidov, utrditev brežin, ureditev prepustov, varovalne ograje in varovalnih mrež, prometne signalizacije in druge potrebne cestne opreme. Prenova obsega tudi sanacijo dobrih 300 metrov oddaljenega plazišča.
V zadnjem sporočilu so dodali, da so vozišče dvignili nad raven potoka in ga ob njem delno zavarovali z novimi kamnito-betonskimi regulacijskimi zidovi, brežine pa delno s kamnito-betonskimi oblogami, z zložbami in s težnostnimi zidovi. Na geološko neugodnih brežinah je kamnito-betonske zložbe in dve armirano-betonski kasetni konstrukciji treba dodatno sidrati. Odprta skalna pobočja so varovana s težkimi mrežami in lovilnimi pregradami. Prejšnje prepuste so porušili in nadomestili z novimi, so še sporočili.
Domačini se za prenovo ceste med Sevnico in Planino, ki bi modernizirana Posavje tesneje povezala s Štajersko, hkrati pa omogočila razvoj razvojno dokaj zapostavljenega območja ob njej, zavzemajo vrsto let. Župana šentjurske in sevniške občine, Marko Diaci in Srečko Ocvirk, sta pred več kot šestimi leti podpisala listino, ki je opozarjala na glavne infrastrukturne naložbe na področju posodobitve območnih cest. Dokument sta poslala takratnemu ministrstvu za promet, cesto pa zadnja leta prenavljajo po delih.
Da bi dosegli njeno nujno potrebno prenovo, so krajani Planine pri Sevnici po večletnih obljubah večkrat zagrozili z zaporo te, leta 1868 zgrajene ceste in jo tudi izvedli.