V Grosuplju so včeraj leto dni po podpisu pogodbe slovesno namenu predali nov nadvoz čez železniško progo v Sončne dvore in Brezje. Okoli 3,5 milijona evrov vredna naložba še posebej za prebivalce Sončnih dvorov predstavlja veliko pridobitev, saj se bodo izognili nevarnemu nivojskemu železniškemu prehodu, je ob tem povedal župan Peter Verlič.
"Z lepim novim nadvozom Sončni dvori predajamo Grosuplju novo povezovalno cesto, ki olajšuje prometne tokove in povečuje prometno varnost. Z novim nadvozom se bomo izognili nevarnemu nivojskemu železniškemu prehodu, povezava mesta s Sončnimi dvori in drugimi naselji pa bo bolj varna," je pojasnil grosupeljski župan Verlič.
Promet bo po njegovih besedah odslej bolj tekoč, pa tudi bolj trajnosten. Z izgradnjo novega nadvoza so namreč uredili tudi pločnik, kolesarske steze in cestno razsvetljavo.
Nov nadvoz Brezje za Grosupeljčane, posebej pa za prebivalce Sončnih dvorov, tako predstavlja veliko pridobitev. "Delček sebe pa bomo v tem projektu našli prav vsi občanke in občani, saj je posebnost tega nadvoza tudi aplikacija konjička, ki ga občina Grosuplje nosi v svojem grbu," je poudaril.
Sama gradnja ceste z nadvozom, krožnim križiščem in cestno razsvetljavo, ureditvijo odvodnjavanja, vso potrebno cestno opremo in signalizacijo je po županovih navedbah skupaj stala nekaj manj kot 3,5 milijona evrov. Od tega je občina prispevala dobrih 450.000 evrov, ostalo pa direkcija za infrastrukturo. V tem strošku so zajete tudi arheološke preiskave.
Občina je do začetka gradnje oz. pridobitve gradbenega dovoljenja sama vložila tudi okoli 643.000 evrov, kar je vključevalo izdelavo prostorskega načrta, investicijske in projektne dokumentacije, nakup zemljišč, izvedbo geodetskih načrtov/storitev, inženiringa in podobno. Prav tako je v trasi zgrajen nov vodovod, ki ga je financirala občina, in sicer v vrednosti okoli 85.000 evrov.
Sočasno pa je na trasi potekala tudi vgradnja cevne kanalizacije za telekomunikacijske vode, stroške je v celoti kril Telekom Slovenije. Vgrajen je tudi del plinovodnega omrežja Energetike Ljubljana za kasnejšo distribucijo zemeljskega plina.
Nov nadvoz je po Verličevem mnenju pomemben za vse Grosupeljčane, ker predstavlja začetek celovite prenove grosupeljske železniške postaje in ureditve centra.
V sklopu prenove železniške postaje bodo porušili tudi obstoječi nadvoz pri Motvozu, ki danes predstavlja ozko grlo, in zgradili novega, širšega. Uredila se bosta dva podhoda, prvi na mestu, kjer je zdaj nevaren nivojski prehod, podhod bo za pešce in kolesarje, pri železniški postaji pa bodo uredili podhod z dostopi na perone.
Poleg železniške in avtobusne postaje bodo že v naslednjem letu zgradili tudi novo parkirno hišo P+R Grosuplje. S preureditvijo Kolodvorske ceste v peš cono in ureditvijo trgov pred mestno knjižnico in pred železniško postajo, ki ju bo ta povezovala, pa bo Grosuplje tudi zares dobilo svoj center.
Tu bo prostor povezovanja, srečevanja, družabnega življenja, kjer se bo ob značilnem prepletanju urbanega in narave v občini izrazil mestni utrip, tisti njen urbani del, je še dodal Verlič.