M1989 Koksan Svet24.si

Kim Džong Un Putinu pošilja svoje največje topove

revoz Svet24.si

Vlada s 40-milijonsko injekcijo Revozu za ...

jaroslav haščak Necenzurirano

Bobinac, Smrekar in Mijatović prodajajo Športno ...

upravna enota tobacna sr Reporter.si

Tobačna je zlata jama za tega bogatega Slovenca: ...

tyson paul Ekipa

Drama že na tehtanju: Mike Tyson udaril Paula, ...

nejc, zivljenje-na-tehtnici Njena.si

Nejc: Ostajajo tisti, ki želijo denar

benjamin sesko tv2 norvezani Ekipa

Bizarno in nespoštljivo do Šeška: glejte, kaj ...

Novice

Generali v Bruslju predstavil nagrado SME EnterPRIZE

Piše: Promocijsko gradivo

Čas objave:
29.09.2021 11:51

Nagrada SME EnterPRIZE je priznanje za spodbujanje trajnosti med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji.

Skupina Generali je predstavila prvo izdajo pobude SME EnterPRIZE, namenjene evropskim malim in srednje velikim podjetjem (SME), ki jih spodbuja k uvedbi trajnostnih poslovnih modelov. Obenem želi pobuda zagotoviti prepoznavnost tistih podjetij, ki so to že storila in spodbuditi javno razpravo o tej temi. SME EnterPRIZE je ena od pobud, ki jih je Skupina Generali sprožila ob svoji 190-letnici.

Cilj projekta, v katerega so bili vključeni predstavniki Evropskega parlamenta in Evropske komisije, je tudi povečati ozaveščenost o institucijah in programih EU, namenjenih oživitvi gospodarstva pa tudi podpori malim in srednje velikim podjetjem, od instrumenta Next Generation EU do pobude European Framework in Support of SMEs. Na včerajšnjem dogodku v Bruslju je bilo nagrajenih 7 evropskih SME podjetij, ki so že izvedla pomembne trajnostne pobude na treh področjih: okolje, dobrobit in skupnost. Prireditve so se poleg glavnega izvršnega direktorja Skupine Generali Philippa Donneta in predsednika Assicurazioni Generali Gabriela Galateri di Genola udeležili tudi evropski komisar za gospodarstvo Paolo Gentiloni, prek video povezave se je oglasil državni podsekretar italijanskega predsedstva Sveta ministrov Vincenzo Amendola, prisotne je s sporočilom nagovorila tudi evropska komisarka za finančne storitve Mairead McGuinness.

Glavni izvršni direktor Skupine Generali Philippe Donnet je nagrado pospremil z besedami: »Mala in srednje velika podjetja so temeljni steber evropskega gospodarstva in eno glavnih gonil prehoda na trajnostni razvoj. Nagrada SME EnterPRIZE je del strateškega načrta Generali 2021 in je v skladu z našimi cilji za spodbujanje bolj zelene in bolj vključujoče družbe, skladne z evropskim zelenim dogovorom in Next Generation EU. Poleg spodbujanja najopaznejših primerov in podpore SME pri uvajanju bolj trajnostnih poslovnih modelov in praks želimo spodbujati nenehno izmenjavo mnenj z nacionalnimi in evropskimi institucijami ter akademskimi krogi in drugimi akterji zasebnega sektorja, da bi preučili izzive in razvojne priložnosti za sektor, ki je ključnega pomena za trajnostno rast gospodarstva naše celine.«

Skupina Generali želi s pobudo SME EnterPRIZE podpreti evropska mala in srednje velika podjetja pri njihovi trajnostni preobrazbi skladno z evropsko ambicijo za razvoj bolj vključujočega in zelenega gospodarstva, spodbujati javno razpravo in raziskave o pomenu trajnosti za SME. Predvsem pa želi predstaviti pomembnejše primere odgovornega poslovanja malih in srednje velikih podjetij v smeri trajnostnega vedenja in poskrbeti za vidnost najboljših praks na treh področjih: okolje (podjetja, ki se aktivno bojujejo proti podnebnim spremembam in razvijajo krožno gospodarstvo), dobrobit (podjetja, ki se zavzemajo za blaginjo zaposlenih in njihovih družin) in skupnost (podjetja, ki so izvajala pobude s pozitivnim vplivom na skupnosti in območja, v katerih delujejo).


V tokratni ediciji pobudi SME EnterPRIZE so sodelovala mala in srednja podjetja iz Italije, Nemčije, Francije, Španije, Avstrije, Madžarske in Češke. Med več kot šest tisoč sodelujočimi pa je Skupina Generali prepoznala »junake trajnosti«. Med njimi so podjetja iz različnih panog – kmetijstva, IT-ja, gostinstva, tekstilne industrije, turizma in prehrambne industrije. Več o zmagovalnih podjetjih pa TUKAJ.

Skupina Generali in podiplomska poslovna šola SDA Bocconi pripravila belo knjigo: vodnik za trajnostni prehod malih in srednje velikih podjetij

Belo knjigo Spodbujanje trajnosti v malih in srednje velikih podjetjih je predstavil profesor Stefano Pogutz, MBA, direktor poslovne šole SDA Bocconi School of Management. Bela knjiga je preučila odnos med trajnostnim razvojem in poslovanjem malih in srednje velikih podjetij v osmih evropskih državah (Avstriji, Češki, Franciji, Nemčiji, Madžarski, Italiji, Španiji in Švici) na treh glavnih področjih – dobrobit, okolje in skupnost.
Študija je raziskala glavna področja delovanja, koristi in dejavnike, ki spodbujajo izvajanje trajnostnih pobud, pa tudi ovire, ki ovirajo trajnostno vedenje malih in srednje velikih podjetij.

Bela knjiga zlasti poudarja, da predstavljajo mala in srednje velika podjetja večino podjetij v Evropski uniji in Švici ter ustvarijo več kot polovico skupne dodane vrednosti (predstavljajo kar 99,8 % vseh podjetij, ki delujejo v Evropski uniji in Švici ter zagotavljajo prek sto milijonov delovnih mest – kar je dve tretjini vseh delovnih mest v omenjenih območjih). Strukturirani trajnostni projekti omogočajo malim in srednje velikim podjetjem vstop v certificirane dobavne verige in na svetovne trge pa tudi dostop do namenskih sredstev in virov. Vrednote podjetja in družbeno-kulturno okolje spodbujajo uvajanje trajnostnih pobud, pomanjkanje notranjih in gospodarskih virov pa jih zavira. Izobraževanje in krepitev zmogljivosti, trajnostno financiranje, prave politike, instrumenti na strani povpraševanja, poročanje in razkrivanje so pobude in orodja, ki podpirajo trajnostni prehod SME in že obstajajo. Zato je bistveno ustvariti ekosistem, kjer lahko oblikovalci politik, velika podjetja, finančni sistem, akademski svet in raziskovalci ustvarijo javno-zasebna partnerstva.

V skladu z belo knjigo so med glavnimi dejavniki, ki spodbujajo razvoj k trajnostnemu prehodu predvsem osebna prepričanja, načela in vrednote vodstva, močna vključenost v lokalne skupnosti izven poslovnega konteksta, družbeno-kulturno okolje, zakonodajni okvir in koristi za organizacijo. Med dejavniki, ki preprečujejo uvedbo strukturiranega in celostnega pristopa k trajnosti, pa so predvsem pomanjkanje notranjih virov, vključno s kompetencami in veščinami, institucionalni dejavniki s predpisi in birokracijo, nezadostni gospodarski ali finančni viri, pomanjkanje povpraševanja in pomanjkanje standardiziranih orodij za mala in srednje velika podjetja. Prehod na trajnostno usmerjeno poslovanje tako lahko pospeši ozaveščanje, izobraževanje in krepitev zmogljivosti, trajnostno financiranje, primerne politike, instrumenti na strani povpraševanja ter poročanje in razkrivanje, ki lahko pomaga malim in srednje velikim podjetjem razkriti že vpeljane trajnostne dejavnosti.

Dodatne informacije in vpogledi so na voljo tukaj.