V Žužemberku, v cerkvi sv. Mohorja in sv. Fortunata je bil včeraj vrhunski zborovski koncert. Obiskovalci so prisluhnili Zboru Slovenske filharmonije.
Zbor je bil ustanovljen leta 1991. Od ustanovitve dalje izvaja predvsem raznovrstna a cappella dela, kar uresničuje v Vokalnem abonmaju ter na drugih koncertih – tudi takšnih kot smo ga poslušali. Zbor izvaja tudi vokalno-instrumentalna dela v sodelovanju z Orkestrom Slovenske filharmonije ter drugimi slovenskimi in tujimi orkestri. Hkrati skrbi, da zborovska dela ostanejo za naše zanamce, zato redno snema zgoščenke z najrazličnejšimi programi. Zasedba pa se lahko pohvali z umetniškimi priznanji in nagradami. Zbor smelo vodi dirigent Gregor Klančič. Pod njegovo taktirko smo mu prisluhnili tudi na nedeljskemu koncertu.
Zbor Slovenske filharmonije je pripravil večer raznovrstne zborovske glasbe. Začeli so z Mašo v Es-duru skladatelja in organista Josefa Gabriela Rheinbergerja. Slednji je poleg maš poustvaril številna dela, kot so kantate, moteti, opere, pa orkestrska in komorna dela. Pevci poznamo številna njegova zborovska dela, ki se ti zasidrajo v srce. Prav tam, pa je moč najti tudi Mašo v Es-duru za dva štiriglasna zbora, pisana v romantičnem stilu, polna lepih harmonij in tonalitet. Z motetom Pater noster skladatelja Jacobusa Gallusa se je koncert prevesil v drugi del.
Poznorenesančni skladatelj slovenskih korenin je Pater noster napisal za osem glasni zborovski sestav. Sledila je Ave Maria, Antona Foersterja. Čeprav je skladatelj češkega rodu, smo si ga vzeli za svojega. Našo kulturo je obogatil tako na področju cerkvene kot posvetne glasbe. Med njegove bolj poznana dela sodi tudi komična opera Gorenjski slavček. Meditativni Zdravi Mariji je sledilo ritmično razgibano Močnikovo delo Regina coeli. Poleg Močnika, se je zbor predstavil še s tremi vidnimi slovenskimi skladatelji. Uroš Krek, čigar opus vsebuje številna dela najrazličnejših zvrsti, Psalm XLII je le eno izmed njegovih čudovitih tvarin. Ambrož Čopi in Andrej Makor sta predvsem skladatelja zborovske glasbe. Njuna ustvarjalnost je blizu tako amaterskim kot profesionalnim sestavom, zato ni čudno, da se na koncertnih odrih kar zvrščajo dela kot so Psalmus 108 in O lux beata Trinitas.