Tudi na OŠ Dragotina Ketteja iz Novega mesta, ki je namenjena izobraževanju otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem razvoju, so se prilagodili novi situaciji. Sedaj že peti teden poteka izobraževanje njihovih učencev na daljavo.
Od vseh, ki so vključeni v ta proces poučevanja, zahteva nov način dela predanost in inovativne pristope k delu. Pomembno je, da smo drug drugemu v oporo in to na njihovi šoli vedno počnejo, v trenutni situaciji pa sploh. Otroci s posebnimi potrebami niso posebni samo v svojih specifikah, pač pa tudi v svoji tenkočutnosti, zaznavah ljudi in okolice ter nenazadnje tudi v ranljivosti in potrebi po varnosti in zaupanju.
S starši ohranjajo stike na način in preko orodij ter komunikacijskih naprav, ki so jih vajeni. Za ta namen so ustvarili tudi posebno spletno stran. Strokovne, srčne ter vzpodbudne besede dajejo občutek varnosti. In tako so varni tudi otroci, za katere se starši trudijo vedno, vsak dan.
Učitelji so zaradi vseh zgoraj naštetih dejstev pozorni na to, da gradiva, ki jih ustvarjajo, vključujejo čim več življenjskih situacij: opazovanje sprememb v naravi, vremena, bližnje okolice, pomoč v gospodinjstvu, pri vsakodnevnih opravilih,… in pri tem urijo ter razvijajo različne spretnosti. Pri delu vključujejo multisenzorno učenje, ob upoštevanju individualnih potreb posameznika, upoštevajoč njihova močna področja (usmeritev na različne interaktivne igre, svetovanje o gibanju v naravi, posredujejo spodbudne misli za sprostitev in socialne igre za razvijanje veščin in organizacijskih spretnosti). Povratne informacije o delu pa učitelji prejemajo preko telefona in na elektronske naslove.
Prof. def. Nataša Jakše je zapisala, da bi želela pohvaliti tudi gospo ravnateljico, ki jih je svojo prisebnostjo, mirnim pristopom ter čuječnostjo do zaposlenih, njihovih otrok in staršev, popeljala na pot poučevanja na daljavo, ki je sedaj že dobro utečena in zelo uspešna. Tudi na socialno šibkejše vedno pomisli, z različnimi oblikami ter načini pomoči. Dejstvo je, da tudi vsi njihovi otroci nimajo enakih možnosti pri učenju na daljavo.
Skratka, delo na daljavo na njihovi šoli poteka v skladu z opisanimi načeli, predvsem pa diferencirano in individualizirano. Ne le z občutkom do otrok, ko jim posredujejo gradiva, temveč tudi v skrbi za njihov odnos s starši. Pomembno je, da se začutijo in s tem ohranjajo pozitivizem in s toplino poskrbijo za otroke, da se ti počutijo dobro, varno in so kljub spremenjenim razmeram srečni.
Veseli pa bomo vrnitve v » njihovo hišo učenosti« in zagotovo ne bo manjkalo smeha in tudi kakšna solzica se bo prikradla v oči.
Srečno in ostanite zdravi!" je v sporočilu za javnost še dodala prof. def. Nataša Jakše.