Ob Evropskem tednu mobilnosti je sinoči v klubu Kulturnega doma Krško potekala okrogla miza Kolesarjenje v turizmu – predstavitev trendov in dolgoročnih načrtov urejanja kolesarskih stez. Udeleženci so se strinjali, da ima Posavje na tem področju velik potencial, potrebno se je le povezati, tako lokalne skupnosti kot ponudniki, ter z usmerjenim trženjem privabiti kolesarje - turiste.
Kot je uvodoma pojasnila mag. Romana Pečnik z Občine Krško, ima Občina Krško na področju urejanja v naslednjih letih, vse tja do leta 2023 v načrtu ureditve povezovalnih kolesarskih stez tako med Krškim kot Kostanjevico na Krki, proti Brežicam kot tudi proti Kozjem na severu občine.
Kolesarski vodnik Tone Zakšek je poudaril, da je Posavje za kolesarjenje vrhunska destinacija, saj imamo dve zanimivi reki Savo in Krko, Gorjance in Posavsko hribovje, gradove, Krakovski gozd, ogromno drugih naravnih in kulturnih znamenitosti. »Imamo izredne možnosti, da Posavje kot turistično destinacijo predstavimo tudi kolesarjem, vendar je ob trasah premalo ponudnikov za dodatno ponudbo,« je dodal.
Matej Imperl iz Zavoda KŠTM Sevnica je poudaril, da je Posavje neodkrita lepotica, vendar moramo Posavci sami narediti nekaj več. »Kar je bistveno, je, da se povezujemo. Turiste ne zanimajo občinske meje in počasi že presegamo to miselnost tudi v Posavju«. Predstavil je karto več kot 20 kolesarskih poti po Posavju, ki so jo pripravili v KŠTM, kar pa Posavje še potrebuje, so GPS sledi, je dodala moderatorka okrogle mize Ksenja Kragl s Centra za podjetništvo in turizem Krško. Pa tudi več kolesarskih vodnikov, ki turistu še marsikaj ob poti pokažejo in pojasnijo, je poudaril Imperl.
O trendih kolesarjenja kot turističnem produktu v Sloveniji je spregovoril Marko Lenarčič iz Združenja Pohodništvo & kolesarjenje, GIZ. Eden prvih korakov na tem področju je po njegovih besedah bil pridobiti čim več ponudnikov nastanitev, da svoje storitve prilagodijo kolesarjem – turistom. Ker je bilo začetnih stroškov za investicije kar nekaj, se je število zainteresiranih ponudnikov prepolovilo, danes jih je v Sloveniji okoli 40.
Vodništvo je danes v kolesarjenju kot turističnem produktu vedno bolj pomembno, je dodal Lenarčič. »Poleg tega danes ni dovolj, da vabimo le kolesarje, ampak gre za različne kategorije kolesarjev, ki jih je treba posebej nagovarjati z različno ponudbo, od gorskih kolesarjev, treking, cestnih, pa za družine ipd.«, je poudaril.
»Glede na to, da se kolesarske poti vedno bolj v Posavju urejajo in na novo gradijo, bodo kolesarji prihajali v regijo. Posavje bo moralo združiti »kupček«, nekaj pridobiti še od države, pomagalo bo tudi naše združenje in z usmerjenim trženjem, ki gre v smeri digitalizacije, bomo povečali število kolesarskih obiskovalcev. Ponudniki bodo tako spoznali, da bo treba urediti tudi nastanitve in kakšne so potrebe teh turistov, » je na vprašanje o možnostih kolesarstva kot turističnega produkta in oblikovanju specializiranih nastanitev za kolesarje v Posavju pojasnil Lenarčič.