bankomat Svet24.si

Na bankomatu v Ajdovščini pozabil 200 evrov

hokejisti1 Svet24.si

Hokejisti od Vikingov do brkačev, da bodo na ...

172A2166 Necenzurirano

Padel je rekord: vila enega najbogatejših ...

DOG20131106_ZIG6348 Reporter.si

Tito ni vstal od mrtvih, rdeči zombiji ne ...

doncic dallas Ekipa

Bo Dončić odsoten dlje? Liga NBA povlekla ...

neda-ukraden Revija Stop

Neda Ukraden: »Starejša kot sem, bolj sem nora!«

bakle ilirska portoroz Ekipa

Kaos v slovenskem prvenstvu: bakle so letele med ...

Novice München

FOTO: Mini tour, maxi užitek

Piše: Radio Krka, BMW Group

Čas objave:
13.03.2013 06:41

Ob 100-letnici izdelovanja vozil v Oxfordu, od koder prihaja tudi legendarni Mini, se je danes Mini Plant karavana, ki je iz Münchna z Miniji krenila proti Novem mestu in nato nadaljevala svojo pot širom Evrope. V karavani je tudi ekipa Radia Krka.

V tovarni MINI Plant Oxford so v teku priprave na izjemno obletnico: Proizvodnja avtomobilov v Oxfordu je dopolnila že polnih 100 let, zgodovina tovarne pa je tako kot tudi njena sedanjost tesno prepletena z edinstvenim britanskim majhnim avtomobilom. Kjer se danes izdeluje MINI, se je rodil tudi klasični Mini – eden izmed najpomembnejših modelov, ki se že od 1913 izdelujejo v Oxfordu. Klasični Mini je oplemenitil svoje britanske korenine z izjemno evropskim karakterjem; rezultate proizvodnje v Oxfordu so skozi desetletja okrepili evropski proizvodni obrati avtomobilov Mini izven meja domovine blagovne znamke. Začetek praznovanja obletnice bo obelodanilo pet avtomobilov MINI, izdelanih v Oxfordu, ki bodo obiskali osem nekdanjih proizvodnih lokacij klasičnega Mini širom po Evropi.

Prvi klasični MINI je zapustil proizvodno linijo v Oxfordu 8. maja, 1959, do leta 1968 pa mu je sledilo nadaljnjih 602.816. V tem času je tovarna v Oxfordu zasnovala tudi povsem razstavljene komplete vozil, ki se jih je sestavljalo na drugih lokacijah. S petimi aktualnimi modeli MINI se bo obudilo spomin na proizvodne obrate Mini onkraj britanskih meja, saj bo med 13. in 27. marcem konvoj – in spremljajoče ekipe predstavnikov medijev in Skupnost MINI – obiskal osem nekdanjih proizvodnih lokacij. MINI navdušenci lahko spremljajo potovanje preko posebej za to priložnost postavljene spletne strani www.since1913.co.uk. Funkcija sledenja prikazuje zadnji postanek konvoja MINI na poti po Evropi. Zaključek zadnje etape je v Oxfordu – kraju preteklosti in sedanjosti blagovne znamke – kjer se bo 28. marca praznovalo 100 let proizvodnje avtomobilov.

Pot po nekdanjih proizvodnih lokacijah se vije več kot 10.500 kilometrov in vključuje postanke v Novem mestu (Slovenija), italijanskem Milanu, nekdanji proizvodni tovarni na Malti, portugalskem mestu Vendas Novas, Pamploni v Španiji, mestu Seneffe v Belgiji, nizozemskem Amersfoortu in irski prestolnici, Dublinu. Samo na treh od omenjenih osmih lokacij še obratuje proizvodnja avtomobilov. Vseeno pa je klasični Mini pustil pomemben pečat v zgodovini lokalne industrije v vseh naštetih krajih, ta pomen pa se bo znova vpel v javno zavest. Klasični Mini premore tudi globalno dimenzijo, saj so razstavljene komplete klasičnega Mini odpremili iz Oxforda za lokalne obrate v številnih državah po vsem svetu, kot so na primer Avstralija, Nova Zelandija, Čile, Urugvaj, Venezuela in Južna Afrika.


Danes je proizvodnja MINI skoncentrirana na precej manjšem številu lokacij. Vse veje proizvodnje v Združenem kraljestvu se izvaja znotraj proizvodnega trikotnika MINI, ki ga sestavlja stiskalnica v Swindonu, tovarna motorjev Hams Hall v Birminghamu in proizvodna tovarna v Oxfordu. BMW Group bo do leta 2014 namenil okoli 500 milijonov funtov za širitev in modernizacijo svojih proizvodnih kapacitet v Veliki Britaniji, tako pa bo skupna vrednost investicij podjetja v britanske proizvodne tovarne od leta 2000 presegla 1,5 milijarde funtov. MINI je sedaj eden izmed treh največjih proizvajalcev avtomobilov v državi. Pet modelov iz aktualne sedmerice MINI se izdeluje v Oxfordu, vseeno pa proizvodnja MINI še vedno ohranja evropski priokus. Modela MINI Countryman in MINI Paceman proizvaja proizvodni in razvojni partner Magna Steyr v avstrijskem Gradcu, čeprav se tudi tam poslužujejo številnih komponent z oznako »Made in Great Britain« - predvsem so to motorji iz tovarne Hams Hall.

Spodaj si lahko ogledate današnje fotografije, ki so nastale na poti iz Münchna do Novega mesta, katere del je bila tudi naša ekipa.