Regionalna razvojna agencija Posavje, kot vodilni partner LAS Posavje, je za člane LAS Posavje od četrtka do sobote organizirala strokovno ekskurzijo– ogled dobrih praks razvoja turizma v pokrajini Piemonte v Italiji.
S člani LAS Posavje so si gledali področje italijanskega LAS LangheRoero Leader, se seznanili z njihovimi projekti in dobrimi praksami, se pogovorili o možnostih projektnega sodelovanja ter primerjali izvajanje mehanizma CLLD v Italiji in pri nas.
Udeležili so se sestanka s predstavniki Turističnega konzorcija LangheRoero in predstavniki Nacionalnega centra za študijo tartufov. Obiskali so tudi Italijanski kulinarični inštitut (ICIF).
V času ekskurzije sta predstavnici LAS Posavje, Lucija Avguštin in Nataša Kežman, vseskozi skrbeli za informiranje članov LAS Posavje – o izvajanju mehanizma CLLD, o spremembah/zahtevah aktualne pravne podlage, o aktualnih razpisih LAS Posavje, o izvajanju operacij in možnostih prijave projektov sodelovanja, posredovali pri spoznavanju članov in sestavi morebitnih novih partnerstev.
Pokrajina Piemonte se že danes postavlja ob bok Toskani v Italiji ter Provansi v Franciji, ki svojo ponudbo razvija v butične pakete z visoko dodano vrednostjo. Njihovi proizvodi na trgu dosegajo zelo visoko dodano vrednost (buteljko vina težko najdeš ceneje kot 15,00 € na buteljko, povprečne cene vin so okrog 30,00 € na buteljko).
Razvoj in gradnja same podobe pokrajine Piemonte je skrbno načrtovana in usklajevana s pomočjo inštituta za kulinariko, tartufe, gastronomijo, s turističnimi organizacijami… Zato ni naključje da pokrajina ter Italija nasploh na turističnem trgu dosega visoke dodane vrednosti. V sklopu strokovne ekskurzije so člani LAS Posavje spoznali metode gradnje dodane vrednosti destinacije iz prve roke, saj so obiskali organizacije, ki skrbijo za skrbno načrtovan razvoj območja. Od blizu so spoznali dobre poslovne prakse razvoja podeželja, ki s pomočjo turistične prepoznavnosti dosegajo nam nepredstavljive dodane vrednosti in spadajo v sam svetovni vrh turistične ponudbe podeželja.
Prepričani so, da je obisk Piemonta dal članom LAS Posavje veliko idej, kako razvijati turistično ponudbo v Posavju.