Metlika je na sejmu Ferienmesse 2020 na Dunaju kot članica Združenja zgodovinski mest na prostoru Slovenske turistične organizacije predstavljala Slovenijo skozi čutila. Tesno sodelovanje na različnih ravneh slovenskega turizma je bilo tudi tokrat nagrajeno z velikim zanimanjem in navdušenjem obiskovalcev sejma.
»Zgodba, v kateri se naravna in kulturna dediščina prek gastronomije dotakneta čutil, je zgodba Bele krajine, pa tudi ostalih zgodovinskih mest in nenazadnje celotne Slovenije,« razmišlja dr. Marjetka Pezdirc, direktorica Zavoda za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, ki si že drugo leto skupaj z ostalimi javnimi zavodi v Beli krajini prizadeva za napredek na področju promocije in trženja destinacije. Ravno v to zgodbo je prek tradicije čebelarstva in medu Metlika popeljala obiskovalce dunajskega turističnega sejma.
Nov kažipot za obiskovalce Bele krajine, dobitnice zlatega znake Slovenia Green Destination je Hiša dobrot Bele krajine, trajnostni projekt, ki ga je Občina Metlika skupaj s partnerji, Turističnim društvom Metlika in Društvom vinogradnikov Metlika, zasnovala prek razpisa Lokalne akcijske skupine Dolenjska in Bela krajina. Zavod Metlika je tisti, ki bo projekt skupaj s partnerji razvijal naprej: »V Hiši bodo predstavljeni naši ponudniki, na katere smo upravičeno ponosni. Na voljo bodo degustacije in pogostitve, obiskovalce pa bomo usmerjali tudi k ponudnikom samim. Načrtujemo številne spremljajoče dogodke, saj si želimo, da hiša zaživi tudi v kulturnem smislu in tako sklene krog med gastronomijo, naravno in kulturno dediščino,« pove dr. Pezdirc. Takšna dogodka bosta med drugim 3. Festival predikatov, ki ga Društvo vinogradnikov Metlika ob podpori Zavoda Metlika organizira 29. februarja v Razstavno prodajno izobraževalnem salonu Kolpa v Metliki in tradicionalni največji vinski festival v Sloveniji Vinska Vigred (15. – 17. maj 2020), ko bo Hiša dobrot s pestrim spremljevalnim programom tudi uradno odprla svoja vrata.
Metlika je ravno na podlagi svoje bogate kulturne in naravne dediščine dolgoletna članica Združenja zgodovinskih mest Slovenije, pri katerem je znova opaziti uspešnost, ki jo prinese medsebojno povezovanje. Združenje prek tesnega partnerskega sodelovanja članic skupaj s Slovensko turistično organizacijo zasleduje skupni cilj razvoja in trženja kulturnega turizma. S tem namenom je Združenje razvilo turistični produkt Mesta in kultura, ki ga promovira in trži prek štirih sklopov promocijskih filmov Mesta, z udeležbo na turističnih sejmih in borzah in z organizacijo študijskih tur. Novost v pripravi je kulturni abonma zgodovinskih mest 2021, kot celostni turistični produkt. »Cilj združitve izbranih aktivnosti in finančnih sredstev je bil, da s skupnimi sredstvi dosežemo maksimalne učinke v smislu povečanja števila predvsem tujih kulturno orientiranih turistov in njihovih prenočitev ter kakovost ponudbe kulturnega turizma,« je o dosedanjih prizadevanjih zapisala Mateja Hafner Dolenc, generalna sekretarka Združenja zgodovinskih mest.
Med načrti za leto 2020 navaja, da poleg turistične promocije in trženja zgodovinskih mest ostaja ključno področje delovanja Združenja zgodovinskih mest Slovenije tudi ohranjanje, varovanje in prenova stavbne dediščine mestnih jeder ter s tem povezane aktivnosti in naloge. Vidnejšo vlogo pri tem ima projekt Šola prenove v sklopu katere je Združenje lastnikom objektov kulturne dediščine preteklo leto prvič podelilo priznanja za kvalitetno prenovo. Združenje ob tem opozarja na pomanjkanje sredstev za obnovo kulturne dediščine, zato je na Ministrstvo za kulturo naslovilo pobudo za zagotovitev sredstev za obnovo kulturne dediščine v novi perspektivi 2021-2027.