Medtem ko med letošnjimi načrtovanimi obnovami na omrežju avtocest in hitrih cest niso predvideni večji projekti na dolenjskem avtocestnem kraku, pa Dars predvidoma v prihodnjem letu načrtuje prenovi odsekov med Ivančno Gorico in Trebnjem, ter med Drnovim in Obrežjem. Za obnovo vozišč je sicer v 2021 predvidenih 74,5 milijona evrov.
Dars je tako v minulih dneh na portalu javnih naročil objavil razpisa za projektiranje oz. izdelavo projektov za izvedbo obnove obeh omenjenih odsekov na dolenjski avtocesti, ki sta na določenih delih že precej dotrajana.
V državnem upravljalcu avtocest so ob tem zapisali, da letos načrtujejo izvedbo zasnov obeh projektov ter v prihodnjem letu po izvedbi javnih razpisov za izvajalca del začeti obnovo oz. rekonstrukcijo vozišča. Kakšen bo obseg del, bo opredelilo projektiranje.
Ob tem so na Darsu pojasnili, da se pri preplastitvi zamenja zgornja plast asfalta oz. nadgradi cestišče z eno plastjo, pri rekonstrukciji pa gre za celostno obnovo, med katero se korenito poseže v spodnje plasti, v srednjem ločilnem pasu se postavi betonska ločilna ograja in odpravi zeleni pas, zamenja se dotrajana oprema in signalizacija, na priključkih podaljšajo zaviralni oz. pospeševalni pasovi, eden izmed večjih in bistvenih ukrepov pa je tudi razširitev odstavnega pasu.
"Če je vozišče bolj poškodovano, gremo v rekonstrukcijo, če so poškodbe manjše, v preplastitev," so dodali.
Na dolenjski avtocesti so lani sicer temeljiteje prenovili dotrajani odsek med Grosupljim in Višnjo Goro v smeri Novega mesta, še pred tem pa tudi odsek med Višnjo Goro in Ivančno Gorico.
V Darsu imajo sprejet načrt ukrepov na avtocestni infrastrukturi za obdobje 2020-2022, vendar bodo projekti v naslednjem letu določneje opredeljeni v poslovnem načrtu za 2021, katerega sestavni del je tudi investicijski načrt. Na tega mora potem dati soglasje tudi ministrstvo za infrastrukturo. Za leto 2021 je sicer za obnovo vozišč načrtovanih 74,5 milijona evrov, za obnovo premostitvenih objektov 24,5 milijona evrov.
Niso pa na Darsu še prejeli soglasja resornega ministrstva za poslovni načrt za letos, ko v družbi načrtujejo za 194 milijonov evrov naložb. Poleg novogradenj, kjer izstopata predvsem začetek gradnje druge cevi karavanškega predora ter tretje razvojne osi na severnem in južnem delu, za kar je skupaj predvidenih 40 milijonov evrov, je 60 milijonov evrov predvidenih za obnove. Ob tem je med drugim za elektro-strojna dela in uvedbo inteligentnih transportnih sistemov načrtovanih približno 18 milijonov evrov naložb, za izboljšanje prometne varnosti pa približno šest milijonov evrov.