Za prva dela na tretji razvojni osi je Dars tako pri izbiri izvajalca del na lokaciji Gaberke na odseku Velenje-Slovenj Gradec kot tudi za dela na odseku Novo mesto-Osredek še vedno v fazi preverjanja in ocenjevanja sposobnosti ponudnikov. Na Koroškem in Šaleškem sicer glede na protokol začetek del na severnem delu osi pričakujejo še letos.
Za izvedbo del na lokaciji Gaberke se je na javni razpis prijavilo šest konzorcijev, v katerih je skupno 16 podjetij. Vse je Dars pozval k posredovanju potrebnih dokazil. "Ko bodo v komisiji končali s preverjanjem in ocenjevanjem sposobnosti, bodo izbrani ponudniki, če ne bo pritožbe na sklepe o izboru, šele lahko predložili ponudbe," so pojasnili na Darsu, kjer še ne morejo napovedovati, kdaj bo to.
Za dela na sklopu Gaberke je Dars julija letos na ministrstvo za okolje in prostor posredoval vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki pa je v fazi dopolnjevanja, saj je potrebno še mnenje direkcije za vode, ki je v pridobivanju. Gradbeno dovoljenje je sicer pogoj, da se po sklenitvi pogodbe z izbranim izvajalcem dela sploh lahko začnejo.
Tudi za južni del tretje razvojne osi od priključka Novo mesto vzhod do priključka Osredek so postopki glede izbire izvajalca del v fazi preverjanja ponudnikov. Na javno naročilo za ta odsek je Darsu prijavo za sodelovanje oddalo sedem gradbincev oz. konzorcijev.
Dars za ta odsek pridobiva tri ločena gradbena dovoljenja, in sicer za traso, most čez reko Krko in prestavitev magistralnega plinovoda. Decembra lani je na ministrstvo za okolje in prostor podal vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja za traso hitre ceste, za mostova čez Krko pa junija letos.
Vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja za prestavitev magistralnega plinovoda je v pripravi. Pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja je pravnomočnost okoljevarstvenega soglasja, pri čemer je v zvezi z izdajo okoljevarstvenega soglasja postopek v teku. Kot so v zvezi s tem še pojasnili na Darsu, je Agencija RS za okolje status stanskega udeleženca priznala nevladni organizaciji Rovo in 20 fizičnim osebam.
Gradnja razpisanih odsekov bo mogoča, ko bo imel Dars izpolnjene vse pogoje za gradnjo, torej pridobljena vsa upravna dovoljenja, zagotovljena sredstva za naložbo in izbranega izvajalca gradnje, so še pojasnili na Darsu.
Na Koroškem in Šaleškem glede na leta 2017 podpisan protokol med državo in regijama pričakujejo, da se bo gradnja na severnem delu tretje razvojne osi začela še letos. Najdlje so postopki na odseku hitre ceste Velenje-Slovenj Gradec, medtem ko se odsek Šentrupert-Velenje po zakasnitvi zaradi postopka pred ustavnim sodiščem šele projektira.
Medtem Civilne iniciative Savinjske doline še naprej nasprotujejo izbrani trasi med Šentrupertom in Velenjem in napovedujejo izrabo vsem pravnih možnosti za izpodbijanje izbrane trase.