V lanskem šolskem letu, ko je OŠ Grm praznoval 50-letnico šole, so prvič organizirali okroglo mizo s krovnim naslovom Izzivi sodobnega šolstva in se odločili, da to postane stalnica strokovnega izobraževanja z vabljenimi strokovnjaki s področja šolstva. Včeraj so pripravili drugo okroglo mizo z naslovom Danes učenci – jutri soustvarjalci prihodnosti.
Osrednji namen takih oblik strokovnih srečanj je slediti spremembam v družbi in v pouk vpeljevati sodobne oblike poučevanja.
Letošnja okrogla miza je bila organizirana 18. januarja. Naslovili so jo Danes učenci – jutri soustvarjalci prihodnosti. Gostje okrogle mize so bili strokovnjaki s področja šolstva in podjetništva, in sicer dr. Matej Forjan (Šolski center Novo mesto), Nina Jakovljevič (Mediodrom, Novo mesto), dr. Mojca Juriševič (Pedagoška fakulteta, Ljubljana), Robert Medle (Roletarstvo Medle, Novo mesto). Pogovor je povezovala Polonca Bilbija.
Gostje so razmišljali o nepogrešljivi ustvarjalnosti in kreativnosti v šoli in na delovnem mestu, o znanju, veščinah in osebnosti mladih, ki iščejo zaposlitev, vlogi osnovnošolskega izobraževanja pri mladih iskalcih zaposlitve in nadarjenosti, razvijanju talentov ter potrebnih pogojih za njihov razvoj. Dragoceno je bilo slišati, ko so gostje teme osvetlili vsak s svojega strokovnega in izkušenjskega zornega kota.
Med pogovorom izpostavili veliko zanimiv iztočnic, ki bi lahko postale samostojne teme za naslednje okrogle mize. Enotni so si bili v tem, da je naloga šole razvijati pri učencih njihova močna področja, spodbujati ustvarjalnost in poiskati načine, kako učencem omogočiti varno in sproščeno učno okolje, v katerem so dovoljene napake in je ustvarjalnost sprejeta in spoštovana.
Podjetnika sta predstavila, katere osebnostne lastnosti pričakujeta o svojih zaposlenih, in sicer komunikativnost, samoiniciativnost, odgovornost in srčnost. Ob tem se je postavilo vprašanje, kakšna je vloga osnovne šole pri razvijanju teh in vseh drugih mehkih veščin. Gospod Forjan je prepričan, da je prvi pogoj oklestiti učni načrt manj pomembnih vsebin, da bi učitelji imeli čas za razvijanje veščin, ki jih pričakujejo delodajalci. Ob tem je gospa Juriševič dodala, da imamo v Sloveniji dobre učitelje, ki pa rabijo sistemske spremembe in oporo, da bodo, kot je dodal gospod Forjan, postali odlični učitelji.
Tema okrogle mize je zelo aktualna in zagotovo se bo v prihodnje o tem še veliko govorilo in iskalo nove poti za razvijanje veščin, nujno potrebnih za suvereno vključevanje v delovna okolja.