Pričakujete v svojem gospodinjstvu spremembe, ki bodo vplivale na porabo električne energije? Boste morda kupili peč na elektriko ali drug aparat, ki je večji porabnik elektrike? Če je poraba elektrike v vašem gospodinjstvu obračunana v pavšalnem znesku, velja razmisliti o prehodu na obračun po dejanski porabi.
Pri pavšalnem načinu plačevanja elektrike je znesek na položnici za elektriko določen na podlagi povprečne porabe v preteklem obračunskem obdobju. Med letom mesečno plačujete približno enak znesek za elektriko, majhne razlike pa nastanejo le zaradi števila dni v posameznem obračunskem obdobju. Za gospodinjstva, ki v tekočem obračunskem obdobju v primerjavi s preteklim porabijo približno enako količino električne energije, je tak način obračunavanja ustrezen. Drugače pa je, če se med letom poraba električne energije poveča ali zmanjša. Pri poračunu elektrike lahko doživite neprijetno presenečenje - visok znesek doplačila ali pa preplačila, kar pomeni, da ste med letom plačevali preveč in s tem brezobrestno kreditirali dobavitelja. Nekateri potrošniki se zato odločijo, da bodo dobavitelju elektrike raje sproti sporočali stanje števca. In nekateri med njimi ob tem doživijo drugačno presenečenje, saj jim dobavitelj zaračuna za sporočanje stanja.
Cena električne energije ni edini dejavnik pri izbiri dobavitelja, čeprav je zagotovo najpomembnejši. Dodatne storitve in njihova cena ter dodatni stroški, ki jih nekateri dobavitelji zaračunavajo svojim odjemalcem, prav tako vplivajo na odločitev, pri kom bomo kupovali elektriko. Za dodatne informacije obiščite naše spletno mesto www.123zamenjaj.si ali primerjalnik cen na spletnem mestu Javne agencije RS za energijo.
Dobavitelji električne energije ponujajo svojim odjemalcem različne načine sporočanja stanja števca: prek spleta, s pomočjo mobilne aplikacije, po elektronski pošti, po telefonu, telefonskem odzivniku ali faksu. Preverite, katere možnosti ponuja vaš operater, pa tudi, ali boste morda morali za izbrani način sporočanja kaj plačati. V nekaterih primerih je namreč treba plačati.
Pri vseh dobaviteljih je sporočanje stanja števca prek spleta brezplačno. Nimajo pa vsi uporabniki dostopa do spleta in tudi ne potrebnega znanja za sporočanje stanja števca v elektronski obliki. Zato morajo tako nekateri izbrati drug način sporočanja. Najprimernejši se zdi pogovor z operaterjem po telefonu, ko podatke sprejme človek in ne naprava. Tako lahko tudi ob morebitnih težavah oziroma nerazumevanju postopek izpeljete do konca. A tako sporočanje ni vedno poceni.
V podjetju Elektro Gorenjska Prodaja zaračunajo po 2,1 evra, če sporočite stanje števca operaterju; sporočanje stanja prek telefonskega odzivnika pa je brezplačno. V podjetju so nam povedali, da imajo njihovi odjemalci zagotovljeno pomoč na brezplačni telefonski številki, kjer jim operater razloži postopek oddaje stanja prek spleta ali telefonskega odzivnika.
Pri podjetju Energija plus je treba za sporočanje stanja po telefonu odšteti 2,04 evra, za več informacij pa povprašajte v podjetju, saj mi od njih nismo dobili dodatnega pojasnila.
Podjetje E 3 je najmanj prijazno do svojih odjemalcev, saj za oddajo stanja števca po telefonu in elektronski pošti zaračuna 1,87 evra, pa tudi brezplačne telefonske številke nima. Njihove cene električne energije v osnovni ponudbi so med najvišjimi, zaračunali pa vam bodo še strošek podpornih storitev, ki očitno ne zajema sporočanja stanja števca (tako postavko dodajo na račune osnovnih ponudb tudi Energija plus, Elektro Gorenjska Prodaja, Elektro energija in Elektro Celje Energija). E 3 je bilo tudi edino podjetje, ki ni odgovorilo na naša vprašanja.
Pri Elektro Celje Energija in Elektro energija je treba za brezplačno sporočanje po telefonu podpisati izjavo, s katero se zavežete, da boste redno sporočali stanje števca.
Ne glede na izbrani način je sporočanje stanja števca brezplačno pri Gen-u, Petrolu in Petrol Energetiki. Ta podjetja ob tem ponujajo tudi najnižje cene električne energije (osnovna ponudba), brezplačno telefonsko številko ter nobenih dodatnih stroškov.
Katere podatke potrebujete za oddajo stanja števca?
Številko merilnega mesta (podatek je na računu za elektriko).
Stanje porabe pri višji (VT) in nižji (MT) ali enotni tarife (ET) (odčitate na števcu).
Uporabniško ime in geslo, če oddajate stanje prek spleta ali mobilne aplikacije.
Do kdaj je treba sporočiti stanje?
Pri večini dobaviteljev je treba stanje števca sporočiti do 10. ali 15. v mesecu. Tisti, ki elektriko plačujejo prek trajnega naloga, imajo čas do 3. ali 5. v mesecu, kar je odvisno od dobavitelja.
Tista gospodinjstva, ki že imajo elektronske daljinske števce električne energije, plačujejo elektriko po dejanski porabi. Stanja ni treba sporočati, saj pametni števci sami pošiljajo informacijo o porabi električne energije, še dodajajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.