Novomeška družba Adria Mobil, ki izdeluje paleto vozil za prosti čas in je od leta 2017 del francoske skupine Trigano, je v ponedeljek pognala proizvodnjo t. i. vanov v novi tovarni v najetih prostorih lani pogorelega podjetja Treves na Biču pri Trebnjem. Za prenovo, tehnologijo in druge naložbene stroške je odštela dobre štiri milijone evrov.
Novi proizvodni obrat v eni izmeni zaposluje 140 ljudi. Te so v glavnini preselili oz. prerazporedili iz novomeške tovarne, nekaj pa je tudi novozaposlenih.
V primeru, da se bo popravila oskrba z baznimi vozili, bodo v tovarni pognali še drugo izmeno, skupaj pa naj bi takrat na Biču zaposlovali več kot 200 ljudi, je ob današnji predstavitvi naložbe in sprejemu za okoličane povedala generalna direktorica Adrie Mobil Sonja Gole.
Po osnovnem programu nameravajo na Biču pod blagovnima znamkama Adria in Sun Living letno izdelati 7000 enot, ob zagotovitvi dvoizmenskega dela pa bi lahko letno izdelali več kot 10.000 vanov. Naročil zanje imajo sicer dovolj, saj na evropskem trgu povpraševanje raste ravno po teh izdelkih, je dodala generalna direktorica.
Prenovo prostorov in selitev proizvodnje so opravili v 11 mesecih, sproščeni prostor v novomeški tovarni pa bodo v nekaj mesecih namenili okrepitvi proizvodnje oz. dodatni proizvodni liniji avtodomov. Načrtujejo tudi tamkajšnje dodatno zaposlovanje, vse pa je sicer odvisno od preskrbljenosti z baznimi vozili, ki jih dodelajo v omenjene počitniške oz. bivalne kombije.
Matična Adria Mobil ima sicer 1340 zaposlenih, celotna skupina pa zaposluje skupaj 2200 ljudi. Glede poslovanja je Goletova ocenila, da je bilo preteklo poslovno leto za Adrio Mobil najuspešnejše v njeni zgodovini. Izdelali so več kot 18.000 počitniških prikolic, avtodomov in vanov, v celotni skupini pa več kot 20.000 izdelkov.
Pri tem so ustvarili več kot 500 milijonov evrov prometa in rekordni poslovni izid. Izboljšali so tudi svoj tržni položaj v evropskem merilu. Pri počitniških prikolicah se je namreč ta povzpel na "zgodovinskih" devet odstotkov, pri avtodomih pa ob močni francoski, nemški in drugi konkurenci dosega 6,3 odstotka.
Sicer pa povpraševanje po izdelkih Adrie Mobil nenehno raste, je še povedala Goletova.