profimedia-0824047971 Svet24.si

Ogled krampusov se je za 22-letno Korošico ...

Lojze Gorjanc Svet24.si

Umrl je legendarni skakalni trener Lojze Gorjanc

profimedia-0501030542 Necenzurirano

Na Hrvaškem aretacije, pri nas pa preiskave ...

rop musar sestanek Reporter.si

Golob je tisti, ki nosi hlače v politiki, ne pa ...

viole olimpija maribor Ekipa

Denarna kazen in brez navijačev: To so posledice ...

nusa-cerar Revija Stop

Nuša Cerar: Želim biti obdana z iskrenimi ...

vlatko cancar Ekipa

Trener Denverja povsem strt zaradi Čančarja, kar...

Kronika Nm

FOTO: Komiran Valentin s 40-tonsko zverino

Piše: Radio Krka

Čas objave:
19.02.2013 08:00

Specializirana enota za nadzor prometa je poostrenim nadzorom nad tovornimi vozili na Valentinovo ustavila voznika 40-tonskega tovornjaka s priklopnikom. Voznik, sicer slovenski državljan, je v zgodnjih popoldanskih urah vozil že precej alkoholiziran, saj je imel v krvi že skoraj 2,7 promila alkohola. Neuradno so ga zaustavili na Dolenjskem.

Poostren nadzor so izvajali prejšnji teden v 29 državah. Poleg tega sta bili tovorno in priklopno vozilo popolnoma tehnično neizpravni, zato so policisti odredili izredni tehnični pregled.

Policist je zaradi suma, da na tovornem vozilu z največjo dovoljeno maso 26 ton niso brezhibne naprave za upravljanje (krmilni mehanizem) in da na priklopnem vozilu z največjo dovoljeno maso 18 ton niso brezhibne naprave za ustavljanje (zavorni sistem), odredil izredni tehnični pregled, ki ga je opravila strokovna organizacija za tehnične preglede.

Pregled je pokazal naslednje pomanjkljivosti:

*skupni učinek delovne zavore na tovornem vozilu je dosegal le 29 % učinka delovne zavore pri praznem vozilu, moral pa bi doseči najmanj 50 %, kot do določa predpis. Pri tem je bilo na tretji krmilni osi kar 93 % zaviralne sile, morala pa bi biti manjša kot 30 %;

*skupni učinek delovne zavore na priklopnem vozilu je znašal le 3 % učinka delovne zavore pri praznem vozilu, moral pa bi doseči najmanj 43 %, kot do določa predpis. Pri tem razlike v zaviralni sili med levim in desnim kolesom na obeh oseh sploh ni mogoče določiti, saj nobeno od koles ni zaviralo;

*naprave za spajanje tovornega in priklopnega vozila so bile že prekomerno obrabljene, kar pomeni veliko nevarnost za udeležence cestnega prometa, saj bi zaradi tega lahko prišlo do loma materiala in do odklopa prikolice med vožnjo;


*zračno vzmetenje priklopnega vozila je bilo popolnoma nedelujoče, saj so bile zračne blazine brez pritiska zraka, ki je nujen za delovanje in varno udeležbo vozila v cestnem prometu;

*tehnične hibe so bile potrjene tudi na napravah za upravljanje, tako na krmilnem mehanizmu kot tudi na stabilizatorjih in drugih vezeh na vozilu;

*poleg naštetih bistvenih tehničnih hib so bile ugotovljene še mnoge druge napake na vozilu (stanje luči, bočne zaščite, strgana ponjava, slabo stanje pnevmatik, izrabljeni kolesni ležaji itd.)


Policisti so vozili izločili iz prometa, zoper voznika pa so podali obdolžilni predlog na pristojno okrajno sodišče. Prav tako so začasno, do odprave vseh pomanjkljivosti, odvzeli registrske tablice.