inverzija, ljubljanska kotlina Svet24.si

Jugozahodnik prinesel otoplitev, a prihaja nova ...

janez janša Svet24.si

V sodniškem društvu ostro nad Janšo: Terjajo ...

13787X5689 Necenzurirano

Kako so bivši minister Stepišnik & co. iz ...

1731758006-172a8138-1731757847399 Reporter.si

Načrt politične likvidacije: bo Eva Irgl zabila ...

doncic dallas Ekipa

Bo Dončić odsoten dlje? Liga NBA povlekla ...

neda-ukraden Revija Stop

Neda Ukraden: »Starejša kot sem, bolj sem nora!«

andrej stare Ekipa

Kolikokrat je komentiral pijan? Vprašali legendo ...

Kronika Ljubljana

Dars: Prometna varnost na slovenskih avtocestah se ne poslabšuje

Piše: Radio Krka/STA

Čas objave:
24.07.2015 13:14

Avtoceste po nekaterih izračunih ostajajo med sedemkrat do devetkrat bolj varne kot ceste nižjih kategorij. Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah se po ugotovitvah Darsa prometna varnost ne poslabšuje. Letos je na njih v nesrečah umrlo osem oseb, kar je dve manj kot v enakem obdobju lani. Najhujše nesreče se zgodijo predvsem zaradi napak voznikov. Poleg vlaganj v infrastrukturo skuša Dars izboljšati varnost tudi s preventivnimi akcijami.

(Foto: promet.si)

Avtoceste po nekaterih izračunih ostajajo med sedemkrat do devetkrat bolj varne kot ceste nižjih kategorij
, je danes na novinarski konferenci poudaril vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Družbi za avtoceste v RS (Dars) Ulrich Zorin. Pojasnil je, da bo Dars letos neposredno za povečanje varnosti namenil 3,6 milijona evrov.

Velik del pozornosti bo namenil zamenjavi dotrajanih varnostnih ograj z novimi, ki bodo zagotovile bistveno manjšo možnost preboja vozil.

Dars upravlja s 612 kilometri avtocest in hitrih cest, na njih pa se odvija polovica vsega cestnega prometa v državi. Za avtocestni sistem je po Zorinovih besedah predvidena celovita obdelava podatkov o nesrečah in analiza vzrokov zanje.

Tudi letos bo Dars izvedel akcijo Reši življenje, ki je namenjena osveščanju o pravilnem razvrščanju na avtocesti. S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v nesreči, vozniki omogočijo hitrejši dostop reševalnih in drugih intervencijskih vozil do ponesrečencev, kar poveča možnost njihovega preživetja tudi do 40 odstotkov.

Vedno ko pride na avtocesti do zastoja, ne le v primeru nesreč, mora biti med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil, je ponovno poudaril Zorin. Enako velja tudi za promet v predorih. Dodal je, da se osveščenost voznikov o pravilnem ravnanju v takšni situaciji izboljšuje, še vedno pa je ni dovolj.

Prometno varnost na avtocestah in hitrih cestah se Dars trudi povečati tudi z rednimi vzdrževalnimi deli, obnovitvenimi deli ter z novogradnjo odsekov in nameščanjem novih sistemov, za kar vsako leto nameni več deset milijonov evrov, je spomnil Zorin. Dodal je, da je končni cilj njihovih prizadevanj na področju prometne varnosti avtoceste brez smrtnih žrtev.

Barbara Janežič iz Darsovega prometnoinformacijskega centra pa je opozorila, da lahko vse vikende do konca avgusta na avtocestah in hitrih cestah pričakujemo zelo visoko gostoto prometa proti turističnim krajem, predvsem iz Avstrije proti slovenski in hrvaški Istri. Vozniki naj zato načrtujejo daljši čas potovanja in vnaprej razmislijo o alternativnih poteh.